Musik på CD: Jerusalem – Live På Ren Svenska 1998

Omslaget till dubbel CD:n

Baksidan med låtlista

Booklett + CD 1 
 CD 1 



 CD 2






Musiker

Ulf Christiansson - Sång & Gitarr
Anders Mossberg -Bas gitarr & Sång
Dan Tibell - Keyboards
Klas Anderhell - Trummor & Sång



Låtlista



CD 1 

Introduktion
Du Kommer Först
Mossberg... Hej... Hej
Så Va De Då
Krigsman
It's Mad
Dagarna Går
Var Du Än Är
Pappa Vem Har Gjort
Jag Längtar Efter Mer Av Dej
Hög Tid
Sodom


CD 2 

Moderne Man
Neutral
Jag Vill Ge Dej En Blomma
Uffes Story... (Vittnesbörd)
Vänd Om
Flugit Genom Rymden
Trummdrag Ifrån Klas (Trumsolo)
Ständig Förändring
Noa
Ajöss Med Dej Värld
Kom Till Mej






En över 2 timmar Dubbel Live CD med Jerusalem från 1998 och som sagt den är denna gång på Svenska. (Kors I Taket) nåja skämt å sido.

Har länge velat få tag på denna skiva och nu finns den sedan länge i min samling som tur är.
Jag kommer nog inte tröttna i första taget på denna skivaJag har spelat denna många varv både i Spelaren & i iPoden. Fullt Ös så man bara blåser iväg.
Här finns många guldkorn som bara växer och blir bättre Live. Så Va De Då , Krigsman , It's Mad , Pappa Vem Har Gjort ,Jag Längtar Efter Mer Av Dej , Hög Tid , Sodom , Moderne Man
Neutral , Jag Vill Ge Dej En Blomma , Ständig Förändring , Noa , Ajöss Med Dej Värld & Kom Till Mej.


Vill gärna säga att Ständig Förändring är nog deras starkaste låt på hela skivan
Neutral & Ajöss Med Dej Värld ligger som god tvåa & trea.

Dock klarar jag inte av låten Jag Vill Ge Dej En Blomma eftersom tårarna bara rinner ner.
Deras vackraste låt 



Jerusalem är på topp tycker jag å det blir bara bättre & bättre.
En av deras bästa skivor i hela deras katalog.
Sedan så måste jag väl erkänna att i min bok så låter Jerusalem bättre på Svenska än på engelska
Det blir lite mera drag i låtarna tycker jag.

Men jag skall inte klaga på något denna gång.
Det är bara att luta sig tillbaka och bara sitta och njuta av riktigt bra Hårdrock.

Skivan kommer alltid att finns i mitt huvud
Deras bästa skiva helt klart.


Betyg 5/5

Kommentarer