LP - Skivor : Solid Ground - Made In Rock 1976 / 1996

Omslaget till Picture Disc i påsen

Omslaget till Picture Disc 

Baksidan med låtlista + bandinfo m.m. 
Mellotronen / RecordHeaven
har samarbetat tror jag









Musiker


Peter Eklund - Bas Gitarr
Anders Berge - Trummor , Slagverk
Gösta Hjelmqvist - Gitarr , Sång
Bly Gitarr - Björn Uhr - Gitarr





Låtlista

A-Sidan 

Saturday Rae (Handrock)
Just Tell Me
This Bloody Town
Mata Hari
Oh Lord

B-Sidan 

Tombstone Kiss
Rock'n Roller
16 Track
Solid Ground



Officiell Utgåva .
Stefan Dimle Berättar 


"Record Heaven frågade mig om de fick göra 300 exemplar och dealen var att jag fick 30 av dessa. Jag sålde samtliga innan 1996 hade blivit 1997. Sedan dess har jag inte sett någon picture disc."
Ljudet är väldigt dåligt på denna utgåva


Skivan hittade jag på en köp & sälj sida som sålde lite skivor.
Har sneglat länge och väl på denna skiva. Men till slut så slog jag till  300 kr dock.
Men det är inget att göra åt. Nu finns den här i samlingen,-
Har även skivan på CD sedan länge utgiven av Mellotronen med booklett & bonussår.


Klassiker med stort K och en stor favorit i min samling.



Betyg 4/5

Kommentarer