LP - Skivor : Jerusalem - Volym 2 1980

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Uppviket med låtexter m.m .

Skivpåsen är Vit

LP:n är svart

Etiketten 






Musiker

Ulf Christiansson - Sång, Gitarr
Anders Mossberg - Bas
Klas Anderhell - Trummor
Dan Tibell - Keyboard

Gästmusiker
Lars Andersson - Saxofon (Spår 1)



Låtlista

A-Sidan

Pass På
Bara Rock 'N' Roll
Kärlekssång
Getsemane
Jag Behöver Dej


B-Sidan

Introduktion
Dialog
Ajöss Med Dej Värld
Jag Vill Ge Dej En Blomma





Jag vet att jag är samlare inom musik. Det vet jag. Men hur blir det då när man har skivorna på CD alla redan. Men ändå så finns det ett sug till att ha dom på LP. Så blev det även i fallet med Jerusalem s skivor. (Då menar jag det Kristna bandet).

Så nu efter ett rejält sökande så fick jag till slut tag på en del skivor med Jerusalem.
Därför så tänkte jag att jag skulle ta och blogga om dom skivorna.

Hoppas att ni tycker det är intressant. Dock är det en del skivor så kanske kommer det att bli en del inlägg nu. Men jag hoppas att ni skall finna att detta är något som kommer att passa er med tiden.

Nu kör vi i gång.
Nu tar vi tag och spelar deras andra skiva som kom ut 1980.

Det är en del av blandade känslor när man spelar denna skiva.
Vet inte riktigt varför men det känns som att det är lite segt vissa stunder. Men det svänger rejält på samma gång så jag kan inte riktigt bestämma mig om denna skiva eller inte.
Kanske så får den spelas ett par varv till så kommer jag nog att gilla den mer och mer.

Men jag vill slå ett stort slag för Adjös Med Dig Värld & Jag Vill Ge Dig En Blomma.
Gåshud rakt av och jag älskar de låtarna.






Betyg 4/5

Kommentarer