LP - Skivor : Jerusalem - Jerusalem (Volym 1) 1978

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista + hela bandet

Skivpåsen har texter på ena sidan

Ulf Christiansson på andra sidan 

LP:n är svart som vanligt

Etiketten 





Musiker



Ulf Christiansson - Sång, Gitarr
Danne Gansmoe - Trummor
Bertil Sörensson - Bas, Sång
Dan Tibell - Keyboard



Låtlista





A-Sidan

Tänk Om Jesus Har Rätt
Noa
Kanske
Pappa Vem Har Gjort
Mr Ego
Kom Till Mej


B-Sidan 

Om Du Lyssnar
Dagarna Går
Jesus Är Det Underbaraste
Hög Tid
Fångsång
Neutral




Jag vet att jag är samlare inom musik. Det vet jag. Men hur blir det då när man har skivorna på CD alla redan. Men ändå så finns det ett sug till att ha dom på LP. Så blev det även i fallet med Jerusalem s skivor. (Då menar jag det Kristna bandet).
Så nu efter ett rejält sökande så fick jag till slut tag på en del skivor med Jerusalem.


Därför så tänkte jag att jag skulle ta och blogga om dom skivorna.

Hoppas att ni tycker det är intressant. Dock är det en del skivor så kanske kommer det att bli en del inlägg nu. Men jag hoppas att ni skall finna att detta är något som kommer att passa er med tiden.

Nu kör vi i gång.

Deras debutplatta kommer här som kort & gott heter Jerusalem.

En rätt så banbrytande skiva för sin tid och genre måste jag säga.
Riktigt skön Rock N Roll och konstigt nog vissa texter är inte så dumma måste jag säga.
Samtidigt så kommer nog många tro att Kristendom kan man väl inte sjunga om..
Jo det kan man anser jag. White Metal som det så vackert heter.

Skivan är en salig blandning mellan Status Quo och Rock n Roll.
Bandet verkar ha väldigt roligt när dom spelar sin musik.


Men det är en debutplatta som jag gillar rejält.

Betyg 4/5

Kommentarer