LP - Skivor : Jerusalem - In His Majesty's Service (Live In USA) 1985

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista m.m.

Skivpåsen är vit

LP:n är svart

Etiketten 





Musiker

Ulf Christiansson - Sång, Gitarr
Peter Carlsohn - Bas
Mikael Ulvsgärd - Trummor
Dan Tibell - Keyboard





Låtlista



A-Sidan

In His Majesty's Service
From The Bottom Of Our Heart
I'm Waiting For You
Read Between The Lines
The Tide


B-Sidan 

Ashes In Our Hands
Can't Stop Us Now
Time
Man Of The World




Vi fortsätter med Jerusalem skivorna som finns här hemma.
Det är en hel del som sagt.

Nu kommer vi till deras Liveskiva som kom ut 1985 inspelad i live i Dallas.
Bandet sjunger nu på engelska, som jag måste erkänna har lite svårt att lyssna på (Vet inte riktigt varför jag först inte kan ta till mig det, Men det är väl en vannesak i detta fall).
Men jag känner att Jerusalem skall sjunga på svenska. Visst bandet når ut mer & mer om det är på engelska, Budskapet är ändå det samma,
”Jesus är detsamma igår , idag , just nu & för all evig tid”.




Skivan måste spelas ett par gånger extra för att man skall till slut ta den till sitt hjärta.
Det är riktigt skön hårdrock som växer sig starkare & Starkare för varje omspelning.
Ashes, in our hands är en liten personlig favorit eftersom det är en engelsk version av Domedagsprofeter från skivan Krigsman. Så det är bara ett stort plus.

Tror att jag helt enkelt älskar den efter ett par extra varv i spelaren.
Bandet låter bättre & tajtare än någonsin,

Betyg 4/5

Kommentarer