LP - Skivor : Jerusalem – Dancing On The Head Of The Serpent 1987

Omslaget till LP:n
Den konstigaste omslaget i hela deras katalog

Baksidan med låtlista

Texten till låtarna finns på ena sidan

Texten är en frälsningsbön på engelska

Om du vill ta emot Jesus Kristus som Herre över ditt liv, & få ditt liv förändrat
Om du vill slippa Helvetet och komma till Himmeln när du dör spå skall du be denna bön
”Jesus jag ber dig att förlåta mina synder och göra mig fri ifrån Djävulen,
Jag vill att från och med nu att du är min herre i mitt liv & jag vill att du tar bort mina bördor
 från mitt hjärta,
Jesus jag tror att du är Gud Son och att du dog och återuppstod
som det blev skrivet i Ordet,
Jag tror för evigt att du har besegrat Djävulen,
Jag ber att du tar emot mig som ditt barn och rädda mig nu kära Jesus”

Skivpåsen är vit

LP:n är svart 
Etiketten 


liten text i slutet av LP - konvolutet





Musiker


Ulf Christiansson - Sång, Gitarr
Peter Carlsohn - Bas, Kör
Mikael Ulvsgärd - Trummor, Kör
Reidar I Paulsen - Keyboard, Kör



Låtlista


A-Sidan 


Dancing On The Head Of The Serpent
Plunder Hell And Populate Heaven
Rebels Of Jesus Christ
Listen To Me
Woe, Woe...The Great Fall


B-Sidan

We're Gonna Take Europe
Come Higher
Catch The Devil, Catch The Thief
The Night When Revelation Came Into My Life
Still




En skiva som jag till slut fick tag på. Tack vare Facebook som ni såg i mitt tidigare inlägg.
Oss emellan så är detta det konstigaste omslag jag har sett i deras katalog.



Samtidigt så finns det faktiskt 2 olika omslag om
man skall vara riktigt noga.


Orginal utgåvan ser ut så här

Amerikanska utgåvan ser ut så här




Skivan är en bortglömd pärla vissa stunder känns det som.
Bandet är på topp måste jag säga. (Vet ju dock inte riktigt hur det blev Live).

Men det är bara att lyfta på hatten och säga att skivan är en liten hårdrockspärla.

Dancing on the Head of the Serpent har allt denna gång.
En riktig fullträff på alla sätt måste jag säga. Trodde först att denna skiva inte skulle vara något för mig men jag hade visst fel.


Nej nu skall jag spela denna ett par varv till, Hittar ni den så ut med er och köp det är en order
Ni kommer att tacka mig jag lovar er det.


Betyg 5/5

Kommentarer