Vinylsinglar : Jethro Tull – Ring Out, Solstice Bells 1976 / 2016 RSD 2016

Omslaget till Singeln
Väldigt vackert

Baksidan med Låtlista

Skivan är svart

Etiketten 







Musiker



Ian Anderson - Flöjt, Sång, Akustiska Gitarrer, Mandolin, Piccolo, Slagverk
Martin Barre - el & Akustiska Gitarrer
Andrew Giddings - Keyboard, Dragspel & Bas
Jonathan Noyce - Elbas
Doane Perry - Trummor & Slagverk




A-Sidan

Ring Out, Solstice Bells
A Christmas Song


B-Sidan

Another Christmas Song
Magic Bells (Ring Out, Solstice Bells)






Nu blir det lite julmusik ala Jethro Tull, En liten singel jag blev väldigt förtjust i när jag var i skivaffären här om dagen. Dock är det låtar jag aldrig har hört så det blev ännu bättre än vad jag hade hoppas på.
Jethro Tull är trots allt Jethro Tull och man vet inte riktigt vad man får vissa stunder.
Dock klagar jag inte eftersom jag blir alltid glad numera av Jethro Tull.

Det känns bara lite konstigt till en början Jethro Tull spelar Julmusik på äldre dagar.
Vad tusan men likt förtjust så blir det ändå härligt att lyssna på,
Måste se till att få tag på Jethro Tull s julskiva från 2003

Singeln är väl mest för samlare men jag ändå så är det riktigt härligt att lyssna på den.
Ljudet är riktigt bra & mixad av Stewen Wilson


Texten finns på nätet så sätt dig och sjung med



Now is the solstice of the year,
winter is the glad song that you hear.
Seven maids move in seven time.
Have the lads up ready in a line.

Ring out these bells.
Ring out, ring solstice bells.
Ring solstice bells.

Join together beneath the mistletoe.
by the holy oak whereon it grows.
Seven druids dance in seven time.
Sing the song the bells call, loudly chiming.

Ring out these bells.
Ring out, ring solstice bells.
Ring solstice bells.

Praise be to the distant sister sun,
joyful as the silver planets run.
Seven maids move in seven time.
Sing the song the bells call, loudly chiming.
Ring out those bells.
Ring out, ring solstice bells.
Ring solstice bells.
Ring on, ring out.
Ring on, ring out.



Här finns hela låten 





Betyg 4/5

Kommentarer