Musik på CD: Narnia ‎– Narnia 2016

Omslaget till CD:n
Baksidan med låtlista



Booklett + CD

CD.n



Musiker 



Christian Liljegren - Sång , Kör
CJ Grimmark - Gitarr , Keyboards & Kör
Andreas Passmark - Bas
Martin Härenstam - Keyboards
Andreas Johansson - Trummor




Låtlista

Reaching For The Top
I Still Believe
On The Highest Mountain
I Thank You
One Way To The Promised Land
Messengers
Who Do You Follow?
Moving On
Set The World On Fire

skivan är 38 min lång



Först vill jag faktiskt be om ursäkt till bandet Narnia. Jag vet att jag skulle ha lyssnat på eran skiva direkt efter spelningen. Men det blev visst inte så. Men nu är det dags att sätta sig och bara lyssna på skivan. 


Power Metal med kristna texter. Det kan bara helt enkelt bli bra. (Dock har jag inte hört något av deras tidiga material) Men det skall bli ändring på det.

Narnia släppte mellan 1998-2009 sex studioalbum, en liveplatta samt en best of. Därefter lades bandet i malpåse. Men efter att bandet hade varit vilande under 4 år, så meddelades i januari 2014 till fansens stora glädje att Narnia hade återförenats. Det nysläppta självbetitlade albumet ”Narnia” är bandets sjunde studioalbum, och det första släppet sedan nyss nämnda återförening.


Skivan är en bekräftelse på att Narnia är här igen för att stanna och leverera Guds Budskap och samtidigt få komma ut & att spela Deras comeback är fullt motiverad. De visar att de fortfarande har mycket att ge Det är en riktig käftsmäll vi bjuds på direkt. Allt bara flyter och man kan bara inte riktigt sitta still eftersom man bara rycks med den härliga glädjen som finns där.

Jag är frälst (sedan ett år tillbaka) och jag är frälst i Narnias musik. 

Skivan är imponerande och starkt. Bandet är laddade och taggade så jag hoppas att Narnia fortsätter spela och ge ut skivor. Vi behöver er

Det är verkligen svårt att plocka ut några låtar som sticker ut rejält men jag måste slå ett slag för
I Still Believe On the Highest Mountain ,  Thank You & Messengers.

Skivan kommer att ligga högt på listan måste jag säga

Samtidigt så vill jag även flika in att Bandet ger ut sin skiva själva så jag hoppas verkligen att bandet får skivorna sålda för jag har hört ett rykte om att deras gamla skivor skall komma ut på vinyl.
Så alla läsare ut med er och köp köp köp. Ni kommer inte att ångra er


Betyg 5/5

Kommentarer