LP - Skivor : Jethro Tull - Aqualung 1971 / 2015 The 2011 Steven Wilson Stereo Mix

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista m.m.

Gatefold utgåva
Uppviket

Booklett Bild 1

Booklett Bild 2 
Booklett Bild 3



Booklett Bild 4

Svart skivpåse 
LP:n är svart 



Etiketten 

Liten lapp





Musiker


Ian Anderson - Sång, Akustisk Gitarr, Flöjt,
Clive Bunker - Trummor & Slagverk
Martin Barre - Elgitarr,
John Evan - Piano, Orgel, Mellotron
Jeffrey Hammond (som "Jeffrey Hammond-Hammond") - Elbas, kör på "Mother Goose)
Glenn Cornick - Elbas



Låtlista


A-Sidan 

Aqualung
Cross-Eyed Mary
Cheap Day Return
Mother Goose
Wond'ring Aloud
Up To Me

B-Sidan

My God
Hymn 43
Slipstream
Locomotive Breath
Wind-Up


Skvian har jag hållit och väntat på att den skall gå ned i pris men ändå inte.
Men en dag på Ullared när jag var där så fanns den där för 150 kr. 
klart att man slår till så klart. Men jag lovar er nu att det räcker nu snart med Aqualung utgåvor.
Jag lovar er det

En till utgåva av Aqualung av Jethro Tull. Räcker det inte snart eller ??
Jo kanske det gör det nog. Detta är faktiskt den sista utgåvan jag lovar.
Aqualung har detta år blivit en riktigt stor favoritskiva för mig
Vet inte varför men det är något speciellt med skivan.

Det är härligt helt enkelt att lyssna på den.
Man tröttnar aldrig på skivan helt enkelt.

Skivan är helt enkelt ett måste i sin samling. Även om utgåvan är för samlare.
Men har du precis börjat lyssnat på Jethro Tull så tycker jag att ni skall ge den en chans.
Skivan kommer att växa för varje gång.

Samtidigt så är denna platta en av årets stora upptäckter måste jag erkänna.
Aqualung är en pärla som växer för varje gång, så man tröttnar aldig på den.
Det finns väldigt mycket att bara njuta av, men det finns en låt man aldrig kan tröttna på
My God. Den har verkligen allt man behöver för att må bra.
Kalas platta och en klassiker som kommer alltid att finnas nära mitt hjärta

Betyg 5/5

Kommentarer