LP - Skivor : John Wildcat ‎– Bilburen Gangster 2016

Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlistan m.m.

Vit Skivpåse 

LP:n är svart som katten

Etiketten är väldigt snygg 






Musiker

John Wildcat - Sång & Instrument




Låtlista




SIDA A
Volvo Är Ingenting O Ha
Dolly
Snutjävel
Fyllefest
Bilburen Gangster
Mördar Anders

SIDA B
Jag Är En Ligist
Sunliner 55
Salles Juridik
Min Svarta Chevrolet
Torken
Kärleksdrag






Nu skall vi ta fram en nyutgåva faktiskt, eller det beror på hur man ser det.

Det är så att min gamla skolkamrat har gett ut sin debutplatta på LP detta år.

Skivan kom ut på CD först 2012. Men nu kom LP:n ut i oktober detta år.


Blev väldigt glad måste jag säga så jag köpt exet av honom själv.
Han kom förbi jobbet med skivan & en T-Shirt så det vara bara att tacka & ta emot.
Så klart så fick han en slant :). Det är en konstig känsla måste jag säga att hålla i skivan som LP.
Visst man är van vid det, men ändå att man vet verkligen vet det är denna gång.
Men jag är väldigt glad för hans skull. Bra musik skall verkligen ges ut på LP.

Det är bara att sätta sig ned och digga Rockabilly på Svenska med ett nytt sound.
Texterna kan man alltid diskutera men jag klagar inte.

Ljudet låter riktigt bra för att vara en egen press. Ljud missen på låten Jag Är En Ligist är borta som tur är så det låter mycket bättre på LP än på CD. Så det är det är ett stort plus eftersom jag gillar låten riktigt mycket. (På CD:n så går ljudet ned väldigt lågt så man var tvungen att vrida upp volymen ordentligt när låten spelades)

Samtidigt så hoppas jag att hans senare skivor skall komma ut på LP med.
Gärna ett par 7-Tums singlar också måste jag erkänna.
Grattis kära vän du finns äntligen på Vinyl.



Betyg 4,5/5

Kommentarer