LP - Skivor : Dalaplan ‎– Det Blir Inte Bättre Än Så Här 2016

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Skivpåsen bild 1

Skivpåsen bild 2
Låttexterna finns på baksidan 

LP:n 

Etiketten 

Gaphals Loggan







Musiker


Niklas - Sång & Gitarr
Jenny - Bas & Kör
Johan - Gitarr & Kör
Sofie - Trummor & Kör
Peter - Orgel, Glockenspiel, Kör & Percussion




Låtlista



A-Sidan


Låg
Åt Helvete
Stanna Hos Mig
När Floden Väller In
Den Här Stan Är Inte Så Platt Som Du Tror
Säg Till Mig


B-Sidan


Tuff Som Du
Ingen Kontroll
Det Kommer Bli Okej....eller?
Andra Sidan Stan
Lagom E För Lite
Det Blir Inte Bättre Än Så Här 





Dalaplan har jag bloggat om tidigare som ni vet.
Om inte så kolla dessa två länkar

Dalaplan - Dalaplan 2013 Grön Vinyl
Dalaplan - Plikt Och Elände 2014 Blue Album 2014 + CD


Nu är det dags för deras tredje skiva som kom ut i år.
Jag har alltid kallat Dalaplan för Garbochock fast bättre och det står jag för.
Dock har dom lagt in en högre växel och ja det blir inte bättre än så här.

Allt finns här, utsvängningarna , skönt sound ,självförtroende, riff, skrikande orglar och riktigt bra refränger. De flesta låtar klockar in på runt två minuter, men känns aldrig stressade eller halvfärdiga. Det är stökigt och rockigt på samma sätt som tidiga Wilmer X, men Dalaplan har tagit det ett steg till och blandat in lika delar Kal P Dal som MC5.


Jag kan nästan säga att skivan kommer komma högt på listan men det blir väldigt svårt detta år.
Skivan är deras bästa och det visar att Dalaplan kan gå hur långt som helst.
Det är deras bästa stund. Folk kommer att lyfta på hatten för Dalaplan.
Nej nu skall jag vända på skivan för 5 gången .
Jag tröttnar inte i första taget.

Samtidigt så undrar jag hur nästa skiva kommer att bli eftersom det här är deras bästa stund på länge.
så jag väntar med spänning på nästa skiva alla redan måste jag erkänna. 
Men den som väntar på något gott väntar alltid för länge. 


Betyg 3/5

Kommentarer