Musik på CD: Jerusalem ‎– Remastered 3 CD 2014

Omslaget till Digipacken

Baksidan med låtlista

Jerusalem första skiva till vänster
Volym 2  till höger


Krigsman 





CD 1 Volym 1 



CD 2  Volym 2






CD 3 Krigsman











Musiker




Anders Mossberg - Bas
Bertil Sörensson - Bas
Peter Carlsohn - Bas
Danne Gansmoe - Trummor
Klas Anderhell - Trummor
Dan Tibell - Keyboard
Ulf Christiansson - Sång & Gitarr



Låtlista


CD 1 Jerusalem (1978) 

Tänk Om Jesus Har Rätt
Noa
Kanske
Pappa Vem Har Gjort
Mr. Ego
Kom Till Mej
Om Du Lyssnar
Dagarna Går
Jesus Är Det Underbaraste
Hög Tid
Fångsång
Neutral

CD 2 Volym 2 (1980)

Pass På
Bara Rock'N Roll
Kärlekssång
Getsemane
Jag Behöver Dej
Introduktion
Dialog
Ajöss Med Dej Värld
Jag Vill Ge Dej En Blomma 

CD 3 Krigsman (1981)

Ständig Förändring
Krigsman
Du Är
It's Mad
Moderne Man
Sodom
Domedagsprofeter
Farväl 





En liten box på 3 CD som har stått rätt länge hemma i min hylla.
Vet att jag köpte den i början av året när det var tältmöte i Linköping.
Sångaren i Jerusalem var där och sjöng ett par låtar. CD skivor stod framme där och det var bara att köpa så klart. Hade ju bara hört Krigsman skivan och den har jag spelat sönder snart.
Så det var självklart att jag köper boxen.
Sedan så har den stått i hyllan och jag trodde att jag hade bloggat om denna men det hade jag inte.

Det är 3 skivor som finns i digipacken och det är Jerusalem & Volym 2 & Krigsman.
Det är Kristen Rock n Roll och Hårdrock som verkligen sitter i hjärtat.
Det kan kännas lite konstigt för en del som lyssnar första gången.

Men ge bandet en stor chans du kommer att gilla dom med tiden.

Skivorna är kalasbra och samtidigt så ge dom en lyssning och samtidigt sitt ner och fundera på vad bandet har att säga.

Skivorna kommer att växa och ge dig vishet och jag kommer aldrig att sluta lyssna.
Skivan är en utmärkt början för dom som gillar hårdrock och även rocknroll.
Det enda jag saknar med denna utgåva det är en rejäl booklett med bilder och info om bandet.
Kanske ett par ord från Ulf Christiansson, (boken finns här hemma också).

Men jag klagar ändå inte. Skivorna behövs komma ut till folk och det är en fin utgåva remastrad och klart ljud.



Krigsman från Sweden Rock 2015
















Betyg 4,/5

Kommentarer