Vinylsinglar : Leif Andersson / Leif Källberg - Med Andra Ord 1974 / 2016 Purple

Omslaget till singeln

Baksidan 

Skivpåsen är vit

Lilla skiva

Booklett framsida

Booklett Baksida

Nr 41/700

Liten prick på omslaget

Mellotronen loggan









Musiker 

Leif Andersson / Leif Källberg - Sång




Låtlista 

A-Sidan
Med Andra Ord

B-Sidan

Kind Mot Kind


Reissue of Mellotronen
Limited edition of 700 copies
200 purple 
( this release)
500 black ( this release)
comes with 12 -page booklet.





Nu kommer en väldigt konstig skiva. Japp jag vet. Men samtidigt så är detta ett stycke Kulturhistoria.  Leif Andersson som han hette då. Numera heter han Leif Källberg. 



Men detta är en nyutgåva av Mellotronen som jag har sett fram emot många dagar på mitt eget sätt.
Jag vet inte vad detta är för något egentligen men Stefan Dimle brukar ju ha vettiga ideer på skivsläpp som han vill ge ut. Så jag har varit väldigt nyfiken samtidigt som jag bokade denna skiva direkt av honom.
Missade dock att vara med på skivsläppsdagen på klubb Sunkit. 


Men nu över till skivan så vet jag inte riktigt vad detta är för något. Jag vet att Leif Andersson var väldigt nervös när han spelade in denna skiva. Det märks på sitt eget lilla vis. Man hör det.

Samtidigt så vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om denna singel.
Kommer jag att älska den eller hata den? Det är frågan det. 




Men efter ett par varv så måste jag säga att jag gillar den faktiskt. Men folk kommer nog tro att jag inte är riktigt friskt. Men folk vet inte bättre så enkelt är det. 



Samtidigt så finns här en liten ”bonus”. Precis innan B-Sidan Kind Mot Kind är slut så börjar en person att citera ett par rader igen av texten. Det är Leif som har sjungit in den igen trots att han inte har sjungit den på över 20 år. Bara det är värt ett exemplar av denna singel. Det finns även en 12 sidig booklett med som ger oss väldigt mycket information + en liten novell av Leif Källberg.


Jag gillar denna skarpt och jag tycker att Mellotronen skall ha mer uppmärksamhet för det dom gör. Årets kulturgärning än så länge i min bok. 




Betyg 5/5

Kommentarer

Skicka en kommentar