LP - Skivor : Blueset - Rock Machine 1974 / 2016

Omslaget ser ut så här

Baksidan med låtlista + Bandet 

Textbladet Bild 1

Textbladet Bild 2

Skivpåsen är vit

LP:n är Svart

Etiketten 






Lånar bilden så ni får se
hur den ser ut på en skivtallrik







Musiker


Keth Loong - Gitarr , Sång
Mikael Olofsson - Bas , Sång
Claes Jansson - Trummor


Låtlista



A-Sidan 

Rock Machine
Look At Me
Whiskey
Trettondagsmarschen

B-Sidan

Vibrationer I Folkton (Suite)
Für Elise
Visa Från Utanmyra
Vibrationer
Heavy
Let's Boogie
Proud To Be A Rock'n Roller (Bonus Track)




En skiva som jag faktiskt köpte på vinst eller förlust.
Den lades upp i Facebook gruppen Vi Som Älskar Vinylskivor , den verkade intressant så det blev faktiskt en beställning av den. Det fick bli på import så det tog lite tid.

Men vad är detta för band egentligen , jag har aldrig hört talas om dom.
Kollar man på nätet så går ett original och en bootleg av skivan för flera tusen kr.

Så det är väl bra att det kommer ut på nypress i 500 ex.
(Men den var väldigt dyr att beställa den 600 kr). Skivan är återutgiven med ett textblad och samma omslag ,m.m. som det var när den kom ut 1977.
 

Dock så vet man inte riktigt om musikerna nu på senare tid mer än det är basisten Ingemar Linder som spelar bas på bonusspåret som har sett till att denna skiva kommer ut igen.

Dom andra musikerna är avlidna så det är tack vare Ingemar Linder & änkan till Kenth Loong som har sett till att vi får äntligen i nypress.

Bandet är visst från Södertälje och spelar tung och rockig Blues, Tänk er Rolling Stones + Asoka.
Då får ni en perfekt blandning av hur detta band låter. Skivan är verkligen ett mästerverk innom Blues, Det enda man kan undra lite över det är hur dom klämmer i Trettondagsmarschen och lite folkmusik i en blues skiva. Är det bra eller är det galet. I min värld så är det helt underbart bra.

Skivan växer för varje gång jag lyssnar på den och jag tröttnar inte i första taget.
Hoppas att det kommer ut mera material från Blueset.,
Hade gärna sett ett par singlar till som bonusspår.
 


Det enda jag kan klaga på det är att skivan är för kort. Ca 40 min.
vissa tycker att det är bra att en LP är 40 min. Men jag saknar mera material som sagt.









Betyg Det är lite svårt men jag sätter 4,5/5

Kommentarer

  1. Jag har en original skiva!
    Har alltid älskat musiken ändå sedan de uppträdde live på fritidsgården i Saltskog i Södertälje! Året borde varit 1974. Kul att någon mer uppskattat detta.
    Hälsningar Yvonne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar