Dryck : Thåströms Spanska Brandy


Nu blir det något helt annat på denna blogg för en kort stund.
Vem vet kanske blir ni lite förvånade eller så tänker ni äntligen så har han fått tummen ur och köpt sig en flaska till slut. (Vad är det jag pratar om) Mycket Enkelt. Thåström s Spanska Brandy.
Det kändes lite i plånboken måste jag säga på sitt eget sätt. 399 för 700 ml.
Men det kan vara prisvärt att kosta på sig någon gång. Inte sant.

Flaskan finns på Systembolagets beställningssortiment. Dock så finns den inte kvar att beställa utan man får beställa in en flaska via andra butiker så passa på innan den snart tar slut helt. ’
(Vet faktiskt inte hur många exemplar det finns av denna flaska).


"Kryddig smak med tydlig karaktär av sherryfat, inslag av torkad frukt, kanel, russin, valnötter, pomerans och farinsocker. Serveras rumstempererad som avec."



Förpackningen är riktigt snygg om man får säga det själv.
Riktigt vacker & bra kartong.
Känns lite som på julafton när man öppnar den.





Flaskan s Framsida + Kartong

Baksidan med mera info

Flaskan + Dryck




Det ser ut som Glögg måste jag erkänna.



Slut på bilder. 
Nu är det dags för mina åsikter 

Det har varit blandade känslor för detta måste jag erkänna.
Visst man kan diskutera många gånger ifall Thåström har börjat "Sälja sig" eller bara gör det för att känna mer pengar än vad han redan har. Samtidigt så har han en stor skara fans som alltid har en hel åsikter och lite till.  Dock hoppas jag att det kanske räcker eller kanske något mer. 
Brandyn  är god men även lite sötsliskig på sitt eget sätt.efter smaken känns lite för mycket.
Den är inte precis lättdrucken som en öl eller så. Det skall avnjutas i små doser.

Är lite förvånad måste jag erkänna eftersom jag hade lite fördomar om detta.
Men lyfter på hatten och bugar. 

Kommentarer