10 album som jag återkommer till Del 2 av 2

Jag blev inspirerad av en bloggare som heter My Fair Jugdment att göra en lista på vilka skivor som jag återkommer till många gånger. Det är skivor som ligger mig lite extra varmt om hjärtat.

10 album som du återkommer till, heter ett meme som just nu rullar på Facebook. Tanken är att man ska skriva en lista med tio album som man ofta återkommer till. Den enda regeln som finns är att endast en skiva per band/artist får nämnas.
Man ska heller inte fundera för mycket kring artister och skivor eftersom det enda konstanta med dylika 



Det kan bli svårt att bara välja ut ca 10 skivor så det blev 20 st istället.

Kommer att dela upp detta på 2 st inlägg så det inte blir så mycket att läsa
Är ni klara då sätter vi igång.



Skiva nr 11


Deep Purple - Made In Japan
Vad finns det att säga som inte redan har sagts om denna liveplatta
Riktigt bra och den blir aldrig gammal


Skiva 12




Kebnekajse - Kebnekajse 
Bandet s comeback platta som i min värld
är en av deras bästa skivor någonsin.




Skiva 13



Whitesnake - Slide It In 

En skiva som jag har upptäckt på senare tid. 
en riktig klassiker visst och en skiva man bara kan älska




Skiva 14



Solid Ground - Solid Ground
en rock platta som förtjänar mer uppmärksamhet
Riktigt bra svensk Rock



Skiva 15


Mount Salem - Endless
Kvinnlig psykadelisk Doomrock
Skönt sväng och en röst som man bara gapar när man lyssnar på den
Gåshud






Skiva 16



Mats Glengård - Kosterläge

Skiva som är väldigt psykedeliskt men ändå har tänkvärda texter 
bortglömd pärla


Skiva 17



Alien -Alien

En AOR platta som jag inte kan sluta spela,
kom ut 1988 men håller än




Skiva 18



Thåström - Beväpna Dig Med Vingar

Thåströms bästa platta som jag gjorde att jag blev
"frälst" i Thåströms musik & texter
Kan inte sätta fingret på den Men jag gillar den
skarpt och den finns där.




Skiva 19


Thåström - Thåström

Thåströms debutplatta som känns lite som att den behövs
lyftas fram på något sätt, Själv så har jag spelat den så
många gånger att jag inte kan räkna dom



Skiva 20


Dag Vag - Scenbuddism

Skivan som fick mig att upptäcka Dag Vag och det blev en härlig resa
Min favorit skiva och jag älskar den





Det var det hela 
Hoppas att det var intressant. 
Har ni några tips till mig så skriv en kommentar.

Kommentarer