10 album som jag återkommer till Del 1 av 2

Jag blev inspirerad av en bloggare som heter My Fair Jugdment att göra en lista på vilka skivor som jag återkommer till många gånger. Det är skivor som ligger mig lite extra varmt om hjärtat.

10 album som du återkommer till, heter ett meme som just nu rullar på Facebook. Tanken är att man ska skriva en lista med tio album som man ofta återkommer till. Den enda regeln som finns är att endast en skiva per band/artist får nämnas.
Man ska heller inte fundera för mycket kring artister och skivor eftersom det enda konstanta med dylika 




Det kan bli svårt att bara välja ut ca 10 skivor så det blev 20 st istället.

Kommer att dela upp detta på 2 st inlägg så det inte blir så mycket att läsa
Är ni klara då sätter vi igång. 






Skiva Nr 1



Björn Afzelius - Vem Är Det Som Är Rädd

Skivan som har gett mig väldigt mycket för bara vara en debut platta. 
Köp och njut säger jag 



Skiva Nr 2


Kaipa - Kaipa 
Ett måste i samlingen och en av mina favorit prog plattor




Skiva Nr 3



MOTVIND - Jo Jo Ja Ja
Härlig svensk rock som aldrig blir gammalt. 
även Snacka Går Ju Skivan är en stor favorit




Skiva Nr 4



Pink Floyd - The Darkside Of The Moon
Vad finns det att säga mer än klassiker med stort K



Skiva Nr 5



Morte Macabre - Symphonic Holocaust

En bortglömd Prog skiva som växer för varje omlyssning
Se till att få tag på denna skiva 
Du kommer att tacka mig





Skiva Nr 6


Bruce Springsteen - Born In The U.S.A

Starten på väldigt mycket för mig 
Både en väldigt kär vän som inte finns längre
och även kärlek till Bruce Springsteen



Skiva Nr 7


Björn Afzelius - Grande Finale 

Björn Afzelius bästa live platta som man aldrig tröttnar på




Skiva Nr 8



Nationalteatern - Rövarkungens Ö
Jag älskar denna skiva, Tröttnar aldrig på denna

Skiva Nr 9


Jethro Tull - Aqualung

En platta som jag har blivit förälskad i på senare tid. 
Vet inte varför jag inte har upptäck den tidigare. 
KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP





Skiva Nr 10


Civil War - The Killer Angels

En debutplatta som jag aldig kommer att tröttna på
Mycket bättre än Sabaton. Men ändå finns den där.
en skiva som förtjänar upprättelse
Jag gillar denna skarpt.





Skiva Nr 10 / 1

Trettioåriga Kriget - Hej På Er!Mitt första möte med Trettioåriga Kriget
Är glad över att den finns här i samlingen.
Ett måste i varje skivhylla







Det var det hela 
Hoppas att det var intressant. 
Har ni några tips till mig så skriv en kommentar.

Kommentarer