LP - Skivor : Slowgold – Ett Ljus Från Förr EP Collection White 2015

Omslaget är väldigt vackert 

Baksidan med låtlista + Bild på Amanda Werne 

Skivpåsens texter EP 1 

Skivpåsens texter EP 2

LP:n är vit

Etiketten 

Reklam

Gaphals loggan






Musiker

Slowgold - Sång


Låtlista


A-Sidan EP 1


Det Osynliga
Våren
Öppna Sår
Finland


B-Sidan EP 2


Brinna Långsamt
Bortom Horisonten
I Solnedgången
Vindarna
Nycklarna


Jag måste erkänna en sak att jag blev väldigt förvånad över detta släpp.
Slowgold (eller Amanda Werne som hon heter egentligen) Hon släppte en skiva 2015 som heter Stjärnfall som jag utsåg till årets album i LP – listan

Men helt plötsligt så finns det 2 album till med Slowgold utgivna i slutet av 2015.
Så vi börjar direkt med det första albumet som är en EP- Samling.


Det är lika bra som alltid som jag kommer att återkomma till många gånger.
Slowgold upphör aldrig att förvåna mig. Det kanske höstmusik vissa stunder samtidigt som det är drömmande och njutbart för varje gång man spelar den.

Man kan inte helt enkelt komma ifrån att bara sitta och lyssna i lugn och ro.
Det är helt naket perfekt och helt enkelt underbart.


För att vara en EP samling så är jag väldigt glad över att skivan har kommit och att alla får en möjlighet att ta del av det som spelas på Vinyltalriken
Jag är kär

Slowgold - Det Osynliga




Betyg 4/5

Kommentarer