LP - Skivor : Hällas ‎– Hällas Gold 2015

Omslaget är riktigt snyggt 

Baksidan med Låtlista 

Bandinfo på Skivpåsen

LP:n är Guldfärgad

Etiketten 

Hoppas det syns texten

Skivbolagets logga 





Musiker

Tommy Alexandersson - Bas & Sång
Alexander Moraitis  - Gitarr
Kasper Eriksson - Trummor 
Marcus Pettersson -  Gitarr
Nicklas Malmqvist - Klaviatur




Låtlista



A-Sidan

Autumn In Space
Insomnia

B-Sidan

Tale Of A Tyrant
Hällas


Gaphals har plötsligt släppt ett nytt skivbolag som heter ”The Sign Records”.
Detta band är å detta bolag men jag tar och lägger det under Gaphals kategorin så samlas allt på ett ställe tänkte jag.


så debuterar svenska Hällas med denna fyrspåriga EP

En EP som ger riktigt god smak i öronen om man lystrar till äldre hård rock med en liten touch av gammal brittisk heavy metal & Black Sabbath. Man hör utan svårighet tongångar från både Mountain, Svenska November, Skånska Mord och Fokus i Hällas väl snidade låtbyggen.

Det känns riktigt bra med denna EP. Samtidigt som man undrar en sak bara
Tyvärr är sången inte lika bra. Stundtals känns det som sången ligger helt fel i ljudbilden och dämpar därmed en del energi från musiken. Sen vet jag inte om det är sångarens teknik eller produktionens fel men det känns inte som han uttalar orden fullt ut. Jag vet inte hur jag ska beskriva det men det känns inte helt okej till musiken i alla fall.

Men jag hoppas på att bandet fortsätter att spela och utveckla sig.
Det skall bli intressant att se hur det kommer att gå för dom i framtiden





Betyg 3,5/5 

Kommentarer