Årsbästa lista 2015

Kaipa - Kaipa
En Skiva som självklart ligger högst på listan

Årets Box - Thåström - Ungefär Så Här
Bild Från Bengans

Årets Box - Thåström - Ungefär Så Här
Bild i min bokhylla


Motvind - Slaget Vid Stångebro
En släpp som jag har väntat länge på som
äntligen finns i min samling








Vidunder ‎– Oracles & Prophets


Skenet - Allting Rullar
En CD som jag håller varmt i samlingen
Årets Folkmusik platta i min bok


Blues Pills - Blues Pills Live
Årets live platta som jag riktigt älskar 

Agusa - Agusa II
En riktigt bra och härlig uppföljare till 2014 skivan
Jag diggar denna skiva rejält


The Great Discord ‎– Duende
En skiva som jag måste säga är väldigt mycket
bättre än Ghost Meloria.
Prog Metal från Linköping.
Det kan inte bli bättre
En stor debutplatta

Kaipa - Inget Nytt Under Solen
Den är inte lika bra som Deras Debutplatta.
Men nästan lika bra. Prog i världsklass

Whitesnake - The Purple Album
Kanske årets mest utskällda skiva,
Själv så har 2015 varit ett Whitesnake år för mig,
Skivan är väldigt bra så ge den en chans
Jag lovar 

Jorn Lande* & Trond Holter - Dracula (Swing Of Death)

Roger Waters - Amused To Death
En skiva som växer för varje gång.
Den når dock inte lika bra som Pink Floyd


Novembervägen ‎– Destination
En synt skiva på listan.
Det trodde ni inte va.jo det stämmer.
Den är väldigt bra och underbart drömmande
Ser fram emot nästa skiva



Brain - Brain
Musiken är väldigt lugn och skön på sitt eget sätt.
Det är väldigt svårt att bestämma sig
vad det är för musik dom spelar,
Prog , Blues eller lite psykadelisk musik med sång.
Men jag tror att jag kallar det för skön prog blues.

John Wildcat - Min Egen Väg
En skiva som jag tycker om.
Men den känns fortfarande inte riktigt färdig.
Det är något som saknas
Noutheim ‎– The Horrid After
Det är för mörkt så därför så känns det lite konstigt att den
hamnar sist. Men det är inget att göra något åt






Nightwish - Élan




Aha - Take On Me RSD



The Pain - My Head Is Burnin'


Brackmanglarna - Brackmanglarna




Bandage - Populär


LP + Gaphals





Slowgold - Stjärnfall








Oblivious ‎– Out Of Wilderness




Nocturnalia ‎– Above Below Within




Night ‎– Soldiers Of Time





 Grande Roses ‎– Built On Schemes







Listan i sin helhet


1. Kaipa - Kaipa
2. Thåström - Ungefär Så Här
3.Motvind - Slaget Vid Stångebro
4.Vidunder ‎– Oracles & Prophets
5 .Skenet - Allting Rullar
6. Blues Pills - Blues Pills Live
7. Agusa - Agusa II
8.The Great Discord ‎– Duende
9. Kaipa - Inget Nytt Under Solen
10.Whitesnake - The Purple Album
11. Jorn Lande & Trond Holter - Dracula (Swing Of Death)
12. Roger Waters - Amused To Death
13. Novembervägen ‎– Destination
14. Brain - Brain
15. John Wildcat - Min Egen Väg 
16. Noutheim ‎– The Horrid After




7-Tums singlar


1. Nightwish - Élan
2. Aha - Take On Me
3.The Pain - My Head Is Burnin'
4.Brackmanglarna - Brackmanglarna
5. Bandage - Populär



Gaphals

1. Slowgold - Stjärnfall
2. Oblivious ‎– Out Of Wilderness
3. Nocturnalia ‎– Above Below Within
4. Night ‎– Soldiers Of Time
5. Grande Roses ‎– Built On Schemes

Kommentarer