Musik på CD: John Wildcat ‎– Rockabilly Är Min Lag 2014

Omslaget till CD:n

Baksidan med låtlista

Booklett + CD



Musiker

John Wildcat ‎– Sång , Gitarr , Ståbas



Låtlista


Intro
Semester
Jag Drar Snuten
Knulla Runt
Hotell Gripen
Flickan
Ska Vi
Sluten Anstalt Blues
Jag Drömmer
Tills Månen Faller Ner
Minnet



En gammal skolkamrat som heter John har startat ett band som heter John Wildcat.

Han släppte sitt debutalbum 2012. Sedan så har han haft fullt upp med både det ena och det andra.
Detta är hans andra album. Enligt ryktet så skrevs denna platta när han satt på kåken. (tror att det var på Norrköpings häktet.) Men det är bara ett rykte och jag tänker inte fråga honom heller.

Nu över till plattan som visar att han har mognat. Det är lite skitigare än vanligt samtidigt så är det väldigt skön och svängning Rockabilly. Det kanske inte riktigt faller alla på läppen.
Men ändå så kommer låtarna att sitta i skallen på dig ändå. Så gillar du en blandning av Eddie Meduza och skön Rockabilly så kommer du att älska denna platta. 

Själv så sitter jag och njuter rejält av ett album som kommer att växa ordentligt. Skivan är på ca 30 min, Det känns verkligen inte som det. Men tiden går fort när man har roligt. 

Det enda man kan klaga på det är att ljudet är lite dåligt mixat eller så skall det vara lite skitit ljud med glimten i ögat. 


Betyg 3/5 

Kommentarer