Ombyggnad I Skivsamlingen Del 10 CD får ett nytt skal


Ni vet när man har CD skivor och de bir fler och fler med tiden. Inte sant så kommer det att ta upp plats i bokhyllan eller i skivpelaren. Nu har jag inte så mycket skivor bara 198 st enligt Discogs (Digipacks är inräknade.)


Jag har alltid tyckt att jag skulle vilja försöka samla allt på ett ställe så jag tog och röjde upp i bokhyllan som jag har hemma i lägenheten och gallrade ut en del böcker och sedan så började försöka att ställa in alla skivor i bokhyllan. Det gick väl sådär kan man väl säga. Det blev väldigt svårt att få plats med allt. Men på något sätt så blev det ett bombnedslag i hyllan.
Nåja det är bara att låta det se ut som det gör. 



En del av misären 


Några dagar senare så var jag på Bengans i Linköping och då hade dom ett par CD-plastfickor.
Har letat länge efter dom så jag sa att han skulle lägga undan ett lass åt mig. Började med 40 st till att börja med. Plastfickorna ser ut så här

Plastfickorna ser ut så här Bild 1

Plastfickorna ser ut så här Bild 2

Plastfickorna ser ut så här Bild 3
uppvikta och lätta att använda 



Och så här såg det i ut i skivstället Bild 1Det är en blandning som heter duga 

Och så här såg det i ut i skivstället Bild 2
Det är en blandning som heter duga 




sagt och gjort det blev en bunt plastfickor 




Sedan var det bara att sätta sig att sortera upp en del skivor och även se till att det blir plastfickor om dom. Men när man går igenom en del i samling så hittar man en del som man har glömt bort att man hade. 

Triss i Thåström

Lite November

Klassiker 

Rock 

Cornelis , Moon Coven
Opeth & Punk hyllning till Eddie 

Extra klassiker 




Sedan så var det bara att sätta sig och jobba med skivorna. Ta ur dom ur fodralen och ge dom en helt nytt skal. Det tog ca timme att få bort alla med plastfodral, Men det var värt det. 


Thorsten Flinck  & Moon Coven

Kaipa , Motvind , Black Sabbath
Tom Zacharias  , Bo Hansson , Baby Grandmothers
Skraeckoedlan ‎– Äppelträdet









Det slutade med att det blev 2 högar med skivor.
För denna gång. Det skall köpas in flera
plastfickor med tiden






Så här Ser det ut i bokhyllan nu
Ser mycket bättre ut nu tycker jag



Men det blev ändå lite kvar i skivpelaren vilket gör även att jag kan fylla på mera med tiden

Mera plats finns som tur är




Dock har jag unnat mig lite skivor nu när det var rea på Ginza.
Så det blev en ett par prog klassiker + Iron Maiden så jag klagar inte.
Brain är förövrigt en DEMO som jag har fått 



Hoppas att jag får tag på mera plastfickor
så skall jag göra om lite till.
Hur förvarar ni era CD Ge mig tips 

Kommentarer