Musik på CD: Kaipa - Inget Nytt Under Solen 1976 / 2015

Omslaget till CD:n

Baksidan med låtlista 

Uppviket Booklett + CD

CD:n







Musiker

Ingemar Bergman - Trummor & Sång
Tomas Eriksson - Bas, & Sång
Hans Lundin - Keyboards, synth Mellotron, , Sång & arimba
Roine Stolt - Akustiska & Elgitarr kör



Låtlista



Inget Nytt Under Solen

Skenet Bedrar
Ömsom Sken
Korståg
Stengrodornas Parad
Dagens Port
Inget Nytt Under Solen


Bonus spår
Awakening/Bitterness 6:08
How Might I Say Out Clearly 4:02
Gate Of Day 2:25
Blow Hard All Tradewinds 6:12



Vi forstätter i Kaipas fotspår. Det är dags att äntligen ta tag i deras andra platta.
Inget Nytt Under Solen. Deras bästa platta om vissa får säga sitt. Men jag kan inte riktigt jämföra deras första platta Kaipa med denna. Första Kaipa kom ut 1975 & Inget Nytt Under Solen 1976.

Skivorna är lika bra anser jag efter ett par varv. Det är väldigt mycket Genesis varning på denna skiva och det är inget negativit i sig utan tvärtom. Skivan ligger på ca 76 min, kanske kan en del tycka att det är får långt och lite utdraget och segt. Själv så kan jag bara luta tillbaka och bara njuta i lugn och ro. en innre harmoni kommer fram och jag känner frid

Det är lekfullt och behagligt och en rejäl spelglädje men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.
Något saknas för att det skall klicka ordentligt. Skivan är riktigt jävla bra. Det är den men det finns ändå lite som fattas på något sätt. Kan det vara så att dom engelska versionerna av låtarna förstör en del av upplevelsen Det måste vara där skon klämmer. Men annars så är plattan ett måste i sin skivsamling.

köp plattan lyssna och bara njut är mitt tips men hoppa över deras bonus spår på denna plattan 
Det är engelska versioner av låtar.


Betyg 4/5 

Kommentarer