LP - Skivor : Vidunder - Oracles & Prophets 2015

Omslaget till LP:n
Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är svart på ena sidan

Skivpåsen ger oss mera info på andra sidan

LP:n är svart 

A-Sidan

B-Sidan





Musiker


Martin Prim – Sång & Gitarr
Linus Larsson – Bas
Jens Rasmussen – Trummor
Johannes Cronquist – Orgel



Låtlista


A-Sidan


Gone With Dawn
Son Of Every Lie
Phoenix Cluster
Kalhygge
The Owl


B-Sidan

In And Out Of Mind
Twisted Faces
Soon Gone
Oracles And Prophets




Vidunder smaka på det namnet. Kan det vara något. Debuten från 2013 har jag spelat länge och väl.




Debuten från 2013



Nu är det dags för uppföljaren Oracles & Prophets heter den. Är den lika bra som deras debut eller inte det är frågan. Svaret är helt enkelt ja. Den är många gånger bättre än deras debut.

Bandet har vuxigt måste jag säga. Ljudet känns lite luftigare och starkare än någonsin.
Stabil 70-talsrock med bra sväng och riff som sitter. 

Betygsmässigt befann jag mig initialt mellan tre och fyra, men de starka spåren (Gone With Dawn, Twisted Faces, Oracles & Prophets, Son Of Every Lie) är så pass många och så pass starka att det i slutänden känns ganska självklart att det ska väga över till den starkare siffran. Gillar du jordig och bluesig rock med känsla så är det här ett givet köp och “kolla in”. Passa på att plocka upp debuten ändå när du är på gång, så att du kan höra utvecklingen bandet går igenom.


VIDUNDER är en mycket intressant klättrare på den svenska rockscenen!


Helt enkelt en kalas platta och den kommer att finnas högt på min lista för alla 2015 släpp. (Det kommer bli väldigt svårt att sätta listan i år)

Plattan växer för varje omlyssning och jag älskar er Vidunder.
Spelar den ett par gånger till ikväll 




Betyg 3/5

Kommentarer