Musik på CD: Motvind - Slaget Vid Stångebro 2015

Omslaget till CD:n

Baksidan med låtlista

Booklet + CD 
Booklet

CD






Musiker


Juris Salamais - Såg & Gitarr
Michael Krönelin - Bas & Kör
Anders Söderberg - Keyboard
Ulf Jansson - Gitarr & Kör
Mikael Gyllenstig - Trummor




Låtlista


Ingen Ro
Flås Flås Från Borås
Törst
Ensam
Lasse Skall Du Ha Ett Tips
Rudolf E Stark
Dollar Dick
Nicolin
Snövit
Som I En Dimma
En Underbar Känsla 



Det känns så konstigt i mitt huvud. Trodde inte att den skulle komma ut först.
Sedan när jag såg att den verkligen var på gång så kände jag att den skall bli min. Så till slut nu efter semestern så fanns den där i ett litet paket. Jag trodde inte det var sant när jag plockade fram den skivan. Detta var ju min första MOTVIND kärlek om man får uttrycka sig så.


Jag hade ju hört låten Snacka Går Ju och kände att detta var min musik. Fick tag på denna spelning först via fildelning. Men den inspelningen var ”Styckad” om man får säga så. Men jag lyssnade och lyssnade. Jag var fast direkt. En liten inspelning från Folkets Park 1980. även kallad Motvind B-Sound.


Jag satt sedan vid datorn och skrev ett liten recension av den och lade upp på Progg.se.
(Nu med dagens mått så var den väl sådär). Texten skulle behövas skrivas om.
Men det kan jag inte eftersom det ändå känns så fortfarande då jag lyssnar på den igen.


Samtidigt så känns det lite konstigt att få lyssna på dessa låtar igen. Jag har längtat länge efter denna utgåva , Dels för att alla minnen kommer tilbaka och att man är väldigt nyfiken på dom andra låtarna som inte fanns med då. Det är låtarna Rudolf E Stark & Nicolin. Sedan så finns det ju även en hel del mellansnack och det gillar jag eftersom då får man en del av atmosfären från den inspelningen.

Så det är med stor glädje jag sätter mig och lyssnar på denna igen.En del låtar sitter redan i ryggraden så jag vet nästan vad som kommer att slå ned mig igen. Det gjorde det första gången om man får utrycka sig så. Det är dags och det är så mycket bättre än jag minns det. Vilket lyft och vilken kraft som kommer ur högtalarna. Vad har hänt egentligen. Det är bara helt perfekt.
Det är gåshud direkt. Bandet låter bättre live än på skiva å MOTVIND hade ju ett rejält rykte över att vara bättre Live. Det är käftsmäll på käftsmäll. 


Det känns så äkta och MOTVIND har visat mig vägen när det gäller att vara ung och även hur livet är. Därför så vet jag att jag alltid kommer att älska MOTVIND. Bandet har faktiskt blivit lite som en extra far till mig när det gäller att se upp för sprit och även att man klarar sig ändå i livet.
Vet inte varför det har blivit så. Men så är det.

Skivan finns bara på CD än så länge. Den går att beställa från Motvinds Facebooksida eller via deras shop. Sätt in 140 kr och se till att få tag på denna inspelning.
Du kommer att tacka mig för tipset. Jag lovar er det.

Årets platta utan tvekan



Betyg 5/5

Kommentarer