LP - Skivor : Oblivious ‎– Out Of Wilderness Gold 2015

Omslaget till LP:n

Baksidan 

Ett Textblad bild 1 
Ett Textblad bild 2

Skivpåsen med bild på hela bandet 

LP:n

A-Sidan 

CD:n finns med 

Gaphals loggan 

Reklam kommer här 







Musiker


Isak Nordholm - Sång
Daniel Börefeldt - Gitarr , Kör
Andreas Pettersson - Basgitarr . Kör
Joakim Svensson - Trummor och kör.


Låtlista


A-Sidan

For Who Do You Burn
Dirty Hand
Bang
Shore To Shore

B-Sidan

Riding Down
Screwed
Midnight Mess
Like Brothers 


Edition of 100 copies on Gold vinyl.


Oblivious har alltså släppt en ny skiva. Jag har väntat på den sedan jag
lyssnade på deras andra skiva.
Så det är med spänning jag sätter mig och lyssnar på denna skiva.

Det känns faktiskt bättre denna gång. Musiken flyter på i ett rejält tempo. Bandet njuter när dom spelar. Tunga riff, skön sång och ett skönt röj. Man kan inget annat än att bli glad när man hör denna skiva. Bandet är bättre än någonsin. Tonen sätts bara rakt av. Man kan inte låta bli att spela denna skiva många gånger. Skivan kan kännas lite seg och tråkig första gången man spelar den. Men den växer och kanske med tiden så kommer du att tycka att den ändå är värd en chans till.


Själv så måste jag erkänna att jag väntar alla redan på deras nästa skiva.
Undrar hur det kommer att gå. Det kommer att bli helt briljant.
Det är jag säker på.  Bandet har väl lite kvar men jag klagar ändå inte.

Bra jobbat boys





Betyg 3,5 /5

Kommentarer