LP - Skivor : Scorpion ‎– I Am The Scorpion 1970 / RSD 2015

Omslaget är i silver
Hoppas att det går att se det 

Baksidan med låtlista 

Uppviket 

Skivpåsen 

LP:n är svart 

Etiketten 

MNW Loggan

238 / 500 






Musiker
???



Låtlista

A-Sidan

I'm The Scorpion
Hey Girl I'm Ugly
Sagitarius
Everybody Knows My Name
Red Queen Of The Underground
Blues For Jimi Hendrix
Fuck The Cops (Bonus)

B-Sidan


Michoican
Funny Yellow Car
Are You My Friend
Hey La La La
We Are Through
Love Is Ment For Two
It's All Over Now (Bonus)



Denna skiva hade jag faktiskt ingen tanke om att skaffa.
Såg reklam för den via Stefan Dimle och tänkte att han har ju gett mig väldigt mycket tips och annan musik via Mellotronen, Men denna gång så visar det sig att det är MNW som släpper denna skiva på Record Store Day. Såg en del komentarer om denna skiva och tänkte att jag hugger ett exemplar. Det visade sig att den var limiterad i 500 ex och jag har nr 238/500.

Låtarna ”I am the scorpion”, ”Red queen of the underground”, “Blues for Jimi Hendrix” kan klassifieras som hårdrock, medans låtarna “Hey girl i’m ugly” och “Everybody knows my name” är tung sextiotals rock.
En låt kan benämnas som en tugggummipop låt med hårda elgitarrer (!) och en annan ”Sagitarius” är en rockig poplåt med intressanta orgelslingor.
En mycket osvensk skiva där albumets båda sidor är mycket olika! Första sidan är tung, rock och psydelisk där tidigare uppräknade låtar befinner sig! Albumets andra sida är en helt annan historia där det bara florerar diverse 60-tals pop!
Det finns en sak som verkligen sticker ut och det är bonus spåret Its All Over Now.
Så psykadelisk och så jävla bra, har hört en instrumental version via Charlie & Esdor.
Om ni inte vet vilka Charlie & Esdor är så är dom ett måste att kolla upp.



Skivan I am the scorpion är ett litet lyckopiller utan droger, visst det är en blanding av olika musikstilar, Men man tröttnar aldrig på den heller. Jag gillar den skarpt och jag tackar Stefan för att han fixade ett ex åt mig.  

Nu väntar jag bara på Charlie & Esdor skivan som kommer snart på LP.


Betyg 5/5

Kommentarer