LP - Skivor : Nocturnalia ‎– Above Below Within Green 2015

Omslaget till plattan 

Baksidan blev lite galen

Uppviket 

Skivpåse Bild 1 Låtexterna 

Skivpåse Bild 2 info om bandet  


LP:n är läckert Grön 


Etiketten  A- Sidan


Etiketten  B- Sidan



CD.n som följer med 

Sticker på omslaget + en grön prick betyder att
skivan är cleargrön  

Gaphals logga + Tillägnan 





Musiker

Linus Ekermo - Sång
Kalle Svensson - Gitarr
Linus Lundgren - Gitarr
Dennis Skoglund - Trummor
Martin Ericsson - Bas



Låtlista

A-Sidan

Vandringen
Within His Lies
The Watchman
Lady Of The Woods


B-Sidan

Sing To Sleep My Soul
The Stone
Towards The End


Limited to 400 copies on green vinyl.






Maj alla redan. Tänk vad tiden går undan. Nu är det dags för Nocturnal. Nej förlåt mig jag menar Nocturnalia. Det är var dom heter nu. Det verkade vara något krångel med bandnamnet så dom bytte helt enkelt namn till Nocturnalia.


SÅ nu är det dags för deras andra skiva.
Grabbarna progrockar nog mera än någonsin på denna platta. Varför jag skriver Prog är för att jag känner att det är så dom håller på att gå vidare till. Visst det finns även spår av Retrorockstuket.
70-talets psykadeliska rock. Baby Grandmothers och November ligger verkligen bra nära bandet. Deras debutplatta var ju ren retrorock. Den gillar jag väldigt mycket.

Men jag tror att denna kommer att ge dom många nya fans. Dom fans som redan finns kommer inte att bli besvikna. Bandet har nog aldrig varit så starkt som dom är nu.

Det känns verkligen som att det är Nocturnalias tid nu.

Jag älskar denna skiva. Kommer nog ligga högt när det är dags för årsbästa listan.
Denna har snurrat många varv ikväll och mera skall det bli.



Betyg 3/5

Kommentarer