Resan med Paatos är över + en sak till

Då var det över för denna vecka. Paatos är ett av mina nya favoritband.
Det har varit en resa över många låtar och skön musik. Visst jag måste erkänna att jag hade lite svårt för dom engelska texterna till en början,, Men efter ett par varv så måste jag nog krypa till korset och säga att det fungerar lika bra med både svensk och engelsk sång. Skivorna är riktigt härliga som sagt.

Men måste jag välja ut 2 st skivor så är det nog Timeloss & Sensors som är de klart bästa skivorna.  Alla är ju dock lika bra men just dom 2 sticker ut väldigt mycket

Men ändå, har upptäckt väldigt mycket på gott och ont måste jag erkänna. Ett underbart band som jag kommer att följa länge och väl.
Allt från början till slutet.
Väl värt att ha i sin samling


Tänk ändå att allt började med Morte Macabre.  
(Visst de påminner om varandra). 

Detta var starten för mig ang Prog.
Jag har mycket att tacka för denna skiva 



Från det ena till det andra 





Det blir väldigt rörigt här på bloggen vissa stunder kan jag tycka.
Visst det finns en del i samlingen och ändå så har jag lite kvar att blogga om senare framöver.
Sedan så är det slut på skivor. (Men listan fylls på med tiden).


Det finns lite att gå igenom än 

Jag måste ta tag i samlingen snart och sortera upp en del till. Men jag hoppas att ni kommer fortsätta vara med mig på denna resa fortfarande. Det finns mera som jag vill lyfta fram. Med tiden.


Kommentarer