LP - Skivor : Paatos - Sensors 2007

Omslaget ser ut så här.
Låt er inte luras. 

Baksidan med låtlista och bandet 

Uppviket  
Skivpåsen 

LP:n

Etiketten 

Mellotronen Loggan 





Musiker




Stefan Dimle -  Bas
Huxflux Nettermalm -  Trummor , Kör
Peter Nylander - Gitarr & Kör
Johan Wallén - Keyboards & Körsång
Petronella Nettermalm - Sång


Låtlista

A-Sidan 

Happiness
Your Misery
Gasoline
Téa



B-Sidan 

Hypnotique
Absinth Minded
Sensor

limiterad i 500 ex




Nu kommer vi till den sista Paatos skivan. Det känns väldigt konstigt nu efteråt. Resan är framme
vid slutmålet. Och vad passar bättre än en värdig Live skiva.

Skivan är inspelad live Karlsruhe, Paris and Zoetermeer in November 2006.
Det är mäktigt och storslaget. Det enda man önskar det är att man var på riktigt och fick uppleva all denna musik live ordentligt.

Bandet tar ut svängarna lite mera än vanligt tycker jag och det var det jag saknade på något sätt i deras debutskiva. Men nu får jag det här. Jag klagar inte. Jag bara njuter.
Luta dig tillbaka och svep med på en härlig och mäktig prog resa i 40 min.
Vissa band växer live och detta band gör det självklart. Låtarna får vi här i en helt ny version
Själv har jag gåshud över Tea & Hypnotique. Dom två låtarna sticker ut mest på denna live.


Skivan klår inte änglagård. Men frågan är om man kan jämföra.
Tror kanske inte det men en sak är säker. GE MIG MERA PAATOS LIVE.

Vi behöver det. Och jag behöver det. Skivan kommer gå varm många gånger.
Jag älskar denna platta

Betyg 4/5

Kommentarer