Vinyl Singlar: Skånska Mord - Skånska Mord Limited Edition, White Vinyl 2014

Omslaget är riktigt läckert
måste jag säga

baksidan med låtlista + bandinfo

Skivpåsen är vit

Även LP:n

Etiketten 

Skivbolaget heter Transsubstans





Musiker




Jan Bengtsson - Sång & Munspel
Petter Englund - Gitarr
Patric Carlsson - Gitarr & Kör
Patrik Berglin - Bas
Thomas Jönsson - Trummor & Percussion


Gästmusiker

Janne Schaffer - Elgitarr på Black Salad


Låtlista


A-Sidan

Illusion
Leaving 


B-Sidan

A Room Without A View
Black Salad





En liten EP som jag läste först om på Spader Ess. Tänkte att det kan vara något för mig.
Så det blev en liten beställning som fick väntas på ett bra tag.

Sedan så kom den tillslut. EP:n som jag sitter och håller i nu.
Vilket läckert och härligt omslag måste jag säga. Lite deppig och vackert  på samma gång.

Musiken är en blandning av Blues och Stonerrock & det är något jag tycker om.
Men det är lite för melankolisk. Men det är ju Stonerrock vi pratar om så vad skall man säga.

Jag sade att det rörde sig om sorgset och melankoliskt, och det vidhåller jag, men det är samtidigt musik som på något underligt sätt gör en glad. Den går rätt in i själa-rooten. Snyggt spelat, snyggt sjunget och en klart skön avstampsplatta mot en ny fullängdare.
EP är på ca 15 min så ca 7 min på varje sida. Det känns lite för kort för man vill höra mera.
Man får mersmak när man lyssnar på den. Kan man hoppas på en platta snart. Dock måste jag jaga deras första platta snart. Vad har jag missat egentligen.


En skön och härlig EP som jag är glad över att ha i samlingen.




Betyg 3,5/5

Kommentarer