Vinyl Singlar: Nightwish - Élan 10 (2015)

Omslaget är väldigt vackert 

Låtlista

Texten till Élan & bandinfo

Skivpåsen är vit 

EP:n

Etiketten 





Musiker


Floor Jansen - Sång
Marco Hietala - Sång, Bas
Emppu Vuorinen - Gitarrer
Tuomas Holopainen - Keyboard, Piano
Troy Donockley - Körsång




Låtlista


A-Sidan


Élan (Album Version)
Sagan


B-Sidan

Élan (Alternate Version)
Élan (Radio Edit) 




1 mars sparkar igång med denna singel Nightwish - Élan 10 (2015)
En 10 tums singel kommer här. Jag har på något sätt blivit lite förälskad i 10-Tummare känns det som. Det är något med det som tilltalar mig.


Däremot Nightwish har jag bara hört 2 låtar ifrån Over The Hills And Far Away &
The Phantom Of The Opera. Så det skall bli något att njuta över hoppas jag och jag blir tagen på något sätt. Det finns dock bara två låtar på denna skiva Élan & Sagan. Élan är en rätt så vacker ballad. Men Sagan är väldigt mycket bättre och jag hoppas att den kommer snart ut på CD. Så flera får upptäcka denna EP. Om inte så finns den på TPB.

Dock vet jag faktiskt inte om det kommer att räcka med denna för att bara lyssna på Nightwish.
Med tiden så kanske kommer jag att skaffa mera skivor med dom. Men vi får se.

En härlig och njutbar EP.









Betyg 4/5

Kommentarer