LP - Skivor : Grande Roses - Built On Schemes Gold 2015

Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlista 




Postern som följde med

Skivpåsen är vit 

Här är Guldet 

Etiketten A-Sidan

Etiketten B-Sidan

En Liten lapp fanns på denna skiva



Gaphals loggan finns med 








Musiker

Göran Messelt Andersson - Sång
Robin Ejnebrand - Bas
Magnus Eklund - Gitarr
Johan - Gitarr
Emil Karlsson - Trummor





Låtlista



A-Sidan

The Knife Digs Deeper
Built On Schemes
Ambulance
For A Greater Cause
Seconds For Hours


B-Sidan

No Future
Mountains
Liars Nest
Spread The Ashes (And Love)
Bara En Paus


Limiterat Guld Exemplar




Lite skön musik från Gaphals kommer här. Det är bandet Grande Roses som jag inte har hört talas om. Det brukar vara så ang Gaphals släpp. Men det är charmen med dom också.


Det är Kent blandad med bättre gitarrer och sång. (Det är sanningen och inget annat).
I alla fall om man lyssnar på den första gången. Men låter man den spelas ett par gånger till så vet man att detta kommer att växa och spelas många gånger om. Skivan är fylld av gitarrbaserad rock med ett anslag så imponerande att det här är musik som skulle kunna fylla ut de allra största scenerna i hela världen. Text- och stämningsmässigt är det mörker för hela slanten, men varje sekund är så bra att det inte går att göra annat än bara le.


Även om jag inte riktigt är så förtjust i ”Postpunk” så är detta en klart godkänd skiva som kommer att spelas många gånger hemma hos mig.

Det är bra och så enkelt är det. Kanske når den inte riktigt fram än till mig.
Men efter 10- 12 gånger på raken så måste jag säga att jag gillar den rejält.
Årets överraskning än så länge. 

Skivan är ca 35 min lång och det känns nästan som att den är lite för kort.
Vet inte varför men den känns som att något saknas ändå. Det är bra allting men gnistan finns inte riktigt där. Men ändå vissa stunder så kommer den fram och säger mig att detta kommer att spelas mera och mera och mera

Kanske är detta årets Gaphals skiva. Nja Kanske , Kanske inte.


Bra jobbat boys 

Kommentarer