LP - Skivor : Black Sabbath - Heaven And Hell 1980

Omslaget är riktigt snyggt som vanligt 

Baksidan med hela bandet + låtlista 

Skivpåsen

Svart LP

Etiketten 




Musiker



Ronnie James Dio - Sång
Tony Iommi - Gitarr
Geezer Butler - Elbas
Bill Ward - Trummor

Gästmusiker 

Geoff Nicholls - Keyboard



Låtlista

A-Sidan

Neon Knights
Children Of The Sea
Lady Evil
Heaven And Hell


B-Sidan


Wishing Well
Die Young
Walk Away
Lonely Is The Word


DÅ skall vi se vad vi kan fixa om denna pärla. Jag är rädd att detta kommer att bli ett väldigt kort eller långt inlägg. Vi får se.



En dag för ca 6-7 år sedan så hjälpte jag min kusin att renovera hans hus. Det var väl inte så mycket men det blev väldigt mycket att göra om dagarna. Han hade med sig sin iPod och sina portabla högtalare. Detta skall vi spela idag sa han och det vara bara att säga kör på. Det började med Children Of The Sea som var hans personliga favorit. Jag bara stod helt stilla och inte gjorde någonting. Tills låten var slut så var jag framme igen och spelade den ca 4-5 gånger på ett bräde.
Detta träffade mig i Hjärtat. Gick faktiskt och beställde den på CD och den finns här i samlingen sönderspelad. Med tiden så kom jag att jaga överallt efter Heaven & Hell skivan på LP.
Vet inte hur många gånger jag har frågat om den finns att få tag på via Import eller på Second Hand butikerna m.m.. Men jag har kammat noll hela jävla tiden fram tills nu.


Skivan har följt mig både länge och väl. Varje gång jag har varit ledsen eller bara mått dåligt.
Då finns denna skiva där för mig. Missförstå mig inte nu om denna är depprimerande eller så,
Skivan är ett lyckopiller som alltid kommer att få älska Black Sabbath och deras bästa skiva,
Bortglömd kanske men inte av mig



Det är som man har funnit den Heliga Graal. Jag har letat och letat och nu så har jag den äntligen i min samling. Lyckan är helt total.  
Detta är en pärla och ett måste i din samling. JAG ÄLSKAR DEN SÅ MYCKET.



Betyg 5/5

Kommentarer