Vinyl Singlar: Brownout - Brownout Presents Brown Sabbath EP 2014

A-Sidan

B-Sidan





Musiker


Gilbert Elorreaga,
Mark Gonzales,
Greg Gonzalez,
Josh Levy,
Sweet Lou,
Beto Martinez,
Adrian Quesada,
John Speice,
Alex Marrero



Låtlista


A-Sidan

Hand Of Doom
Hand Of Doom (Instrumental)


B-Sidan

The Wizard
The Wizard (Instrumental)



Black Sabbath känner väl alla till hoppas jag. Men har du hört talas om detta band.
Brownout. Det är ett funk band som har kommit på att spela in en cover platta med Black Sabbath låtar. denna EP är en liten aptitretare om vad som komma skall.

Nu har bandet get sig på 2 st Black Sabbath låtar Hand Of Doom & The Wizard.
Det är en EP för sitt nyligen släppta album. Brownout Presents Brown Sabbath 


Brownout Presents Brown Sabbath 



Jag har gått förbi denna på Bengans i Linköping. Har även frågat. Hur låter det är det bra eller dåligt. Men samtidigt så kändes som att den lockar mig till ett köp. Efter ett par månader så tänkte jag vad fan vi testar. Att den är läckert Brun sprattlig gör mig inget. Det är bara vackert tycker jag.

Det är väldigt mycket King Chrimson vibbar. Speciellt deras låt 21st Century Schizoid Man.
Vet inte riktigt varför men jag får den kopplingen.

Bandet är ett energiknippe på skiva och jag fullkomligt älskar detta.
Bandet visar sin stora kraft när man lyssnar på dom instrumentala låtarna som följer med efter varje cover. Det blir starkare och starkare för varje gång man lyssnar på den.
Kan riktigt säga att plattan skulle nog vara ännu bättre om den var helt instrumental.
Inget ont om sången eller så, han gör ett bra jobb men det känns nästan bättre när det är ordlöst.


Gillar du funk , Black Sabbath och sköna gitarriff så är denna ett måste.
En värdig och härlig hyllning till Black Sabbath.

Dock känner jag att denna skiva kommer att splittra oss Black Sabbath fans.
Antingen så älskar du denna coverplatta eller så kommer du kalla det för hädelse och säga att sådan här skitmusik borde inte få finnas. Själv så är jag helt såld. Jag gillar denna skarpt så jag är väldigt nyfiken på hur deras platta Brownout Presents Brown Sabbath  låter.
Hoppas att den går att få tag på snart via Bengans

Själv så kommer jag att spela denna väldigt ofta. Jag behöver bli väldigt förvånad lite då och då.
Skivan växer och kommer att knocka dig varje gång du lyssnar på den.


Finns på youtube så lyssna och njut 






Betyg 3/5

Kommentarer