Musik på CD: Mikael Ramel - 3:e Skivan 1977 / 2006 Digipack



Omslaget till CD:n


Baksidan med låtlista 
Skivan innehåller 2 booklettar 

Booklett + uppviket 

CD:n

Mellotronen Loggan finns här




Musiker


Björn Isfält - Violiner
Mikael Ramel - Basgitarr, Gitarr, Sång, Judisk s Harpa Bas , Effekter
Sture Åkerberg - kontrabas
Kaj Söderström -Basgitarr, Sång , Orgel, Gitarr,
Olle Gustavsson - Cello
Bruno Råberg - Kontrabas
Bosse Skoglund, Henrik Hildén, Rune Carlsson - Trummor

Sandklefkvartetten

Mats Glenngård - Fiol
Sten Bergman - Flöjt
Bengt Dahlén - Gitarr
Lasse Englund - Gitarr
Kenny Håkansson - Gitarr
Lars Arvinder - Viola
Jan Sandborg - Violin
Per Sandklef - Violin







Låtlista 

Snutten
Ge're Till Oss
Frieriet
Yin-Yang Man
Missionären
Fäbodrock
Förtroende
Folk, Vart Tog Du Vägen?
Lånad Gitarr
Gurus Att Anamma
Plocka Blommor
Strax Dax
Sagodrömmen


Bonus spår 

I Min Svit
The Missionary
In Confidence
Dead-Lines
Sagodrömmen



Mikael Rammel mest känd som Povel Ramel s son. Han har även gjort ett par plattor i eget namn.
Detta är hans tredje skiva. Vet inte riktigt vad jag skall tycka om denna platta. Det är en blandning av Fläsket Brinner och flum. Nej vill inte riktigt säga flum. Men det är det. På sitt eget sätt kanske.

Det är skön och härlig musik som kommer fram. Men det är en udda fågel i Melltronen s katalog måste jag säga. Men jag ska inte klaga. Man bara njuter på sitt eget sätt. Dock kommer jag aldrig att förstå texterna. Men jag får försöka att förstå.
Det blir en ny upplevelse varje gång.
Men det är en riktig pärla att höra Monica Zetterlund att sjunga låten Sagodrömmen.
En av plattans riktigt stora guldkorn.


Dock skulle det även vara intressant har höra hans andra plattor.

Vill även som sagt slå ett rejält slag för skivans Booklett och bilder.
Mellotronen levererar alltid på topp som sagt.

Det var den sista skivan från Mellotronen som jag har i samlingen för denna gång






Betyg
3/5

Kommentarer