LP - Skivor : Samla Mammas Manna, Gregory Allan Fitzpatrick - Snorungarnas Symfoni 1976

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtarna + info  
Skivpåsen är vit

LP:n




Etiketten 





Musiker



Coste Apetrea: gitarr och balalajka
Lasse Hollmer: piano, klaviatur
Hasse Bruniusson: slagverk
Lasse Krantz: bas
Ärtan Wallander: saxofon
Kalle Eriksson: trumpet




Låtlista




A-Sidan

Första satsen
Andra satsen


B-Sidan 

Tredje satsen
Fjärde satsen



Nu blir det musik som jag önskar verkligen att det hade blivit mera av.
Vad jag vet så finns det bara en sådan här platta med Greig Fritzpatrick och Samla Mammas Manna.
Det är inte så spretigt som Samla Mammas Mannas musik brukar vara. Vilket kan vara väldigt svårt att vänja sig med.

Personligen så tycker jag att denna platta är på något sätt bättre än Samla Mammas Mannas egna skivor. Den liksom sticker ut ordentligt. Eller så gillar jag att det blandas så friskt. Bland både cirkus musik , Jazz , Fusion och även klassisk musik.
När jag fick tag på denna på CD så spelade jag faktiskt sönder ”Andra Satsen”. Den fångade mig och varje gång jag lyssnar på den så känns det en sådan glädje. Kan även börja nynna på den låten.
Spelade även den på jobbet och kollegierna skakade på huvudet. Det är det jag säger.
Jag är ensam om denna musik.



Nu hade jag dock en möjlighet att skaffa mig den på LP. Så det var bara att slå till.
Skivan är och förblir ett mästerverk och ett måste i varje skivsamling.

Kommer att återvända till denna platta många gånger.
Har bloggat om denna platta innan läs mera här





Betyg 5/5

Kommentarer