LP - Skivor : Motvind - Motvind 1978

Omslaget till LP:n kort och gott 

Baksidan med låtlista och musiker 

Textbladet fanns med Bild 1

Textbladet fanns med Bild 2

Reklam på Skivpåsen Bild 1

Reklam på Skivpåsen Bild 2

LP:n

Etiketten 




Musiker



Anders Rundblad - Bas
Mikael Gyllenstig - Trummor
Juris Salmins - Gitarr & Sång
Olle Nyberg - Keyboards , Kör



Låtlista 

A-Sidan

I Välfärdens Tecken
Vårdoffer
Solstrimma
Bomber Och Granater


B-Sidan 

Asfalt, Glas, Betong Och Stål
Falskspel
Honken



En platta som jag faktiskt hittade för 60 kr så nu är äntligen Motvind samlingen fått sig tillökning.
Kom sedan på att jag hade denna i Motvind Boxen.

Den är lite udda på sitt eget sätt i Motvinds katalog.Visst jag håller fast i det jag hade skrivit på bloggen i samlingsboxen

Antigen så älskar man denna platta eller så hatar man den och tycker att Motvind är på väg att bli för mycket 80-tal. Själv så gillar jag denna platta och kommer att spela den rejält. Riktigt överraskad blev man av denna platta.

Fina låtar och tunga rocklåtar. Vad har sångaren emot denna platta.
Det är en gåta för mig måste jag erkänna. ??.
Nu vet jag visserligen vad sångaren tycker om denna platta. 

"Krystad och vulgär diskbänksrealism" är ett omdöme som låtskrivaren Juris Salmins gjort i efterhand. 

Vet inte riktigt om jag kan hålla med om det. Eller så vem vet kanske kommer vi få ”rätt” version av denna platta någongång. Dock tycker jag att han är lite för hård mot plattan. Fast jag var inte med på den tiden så jag skulle gärna vilja veta hur det var då.

Det enda jag kan klaga på det är att Ljudet är lite för lågt på något sätt.
Det kommer inte upp till Motvinds starkaste skivor som Känn Dig Blåst eller Jo Jo Ja Ja.




 







Betyg 3,5/5

Kommentarer