Musik på CD: SAGA - SAGA V 2014

Omslaget till CD:n

Baksidan med låtlista och info

Booklet bild 

Texten och CD:n

CD:n

Mellotronen Loggan finns där som vanligt 





Musiker



Christer Stålbrandt - Bas, Sång
Mats Norrefalk - Gitarr, Sång
Kenny Bülow - Gitarr, Sång
Sten Danielsson - Trummor
Fredrik Henriksson - Keyboard, Sång
Ludwig Larsson - Gitarr
Frej Norrefalk - Slagverk



Låtlista på CD:n





Saga II
Tunga Steg I Berlin
Om Tiden Stått Still
Som En Flod
Faller

Saga III


Gåva Från Himlen
Rusar Fram I Mörkret
Kom Till Mig
Annas Melodi


Limiterad i 500 ex




Vad blir 2+3 visst blir det 5. Ja det blir det och det är där vi börjar. Det är nämligen så att Mellotronen har slagit ihop dom EP – Skivorna och släppt denna CD.

Så nu har vi rett ut det. Så jag hade väl nästan halvrätt när jag sade att SAGA har släppt ett nytt album. Men jag är väldigt glad över att de finns på CD. Det enda jag kan tycka är lite svårt just nu.

Det är att bestämma sig för vilken platta är bäst av dom nya skivorna II eller III.
Musiken och texterna är helt perfekta. Måste nog helt enkelt att båda II & III är lika bra.
Kanske är SAGA III ett strå vassare än II.
Och då blir ju resultatet II + III = V. Cirkeln är sluten om man får uttrycka sig så.

Men jag kommer nog att kalla detta för SAGAS andra fullängsalbum. Det känns som att bandet har hittat rätt och som sagt det låter bättre än deras första platta. 
dock är skivan ca 38 min lång. så man får väl se det som en hel platta. 

Bandet är bättre än någonsin som sagt och jag väntar gärna på ett helt nytt album.
Kan man hoppas på ett EP släpp i slutet av året igen. SNÄLLA SNÄLLA.





 




Betyg 5/5

Kommentarer