LP - Skivor : Saga - Saga III EP


LP:ns omslag



Baksidan med låtlista m.m.



Skivpåsen är Vit

LP är svart


Etiketten  
Mellotronen loggan





Musiker



Christer Stålbrandt - Bas, Sång
Mats Norrefalk - Gitarr, Sång
Kenny Bülow -  Gitarr, Sång
Sten Danielsson  - Trummor
Fredrik Henriksson -  Keyboard, Sång
Ludwig Larsson -  Gitarr
Frej Norrefalk  - Slagverk




Låtlista


A-Sidan

Gåva Från Himlen
Rusar Fram I Mörkret

B-Sidan 

Kom Till Mig
Annas Melodi





Sagas senaste EP från November 2014 kommer här.
Blev förvånad över att det skulle komma en till EP. Men jag klagar inte som sagt.
Men efter ett mail till Stefan Dimle så fick jag tag på denna och även på CD.
Det kommer i nästa blogg inlägg. Nu pratar vi om denna 4 Spårs EP


A-Sidan


När man hör första gången Gåva Från Himlen så undrar man att det är en Psalm.
Kanske håller dom att bli religiösa. Oavsett hur man skall tolka denna låt som en Rockpslam eller kärlektlåt så kommer denna att bli en favorit för många fans och samtidigt så kommer många nya fans att bli väldigt förvånade. Men det är samtidigt en skön och stark rocklåt en riktigt bra start på EP:n. Dock slutar den med du klara sol går upp.

Andra låten ”Rusar Fram I Mörkret” ja den heter så.
Det är väldigt mycket vemod i den. Men den funger nog perfekt till dom som skall ta ut skillsmässa. Eller så kommer den att bli en väldigt stor Live favorit. Tror att den skulle sitta bli en stark låt live.
Dock känns det lite konstigt att A-Sidan är så kort fast jag glömde ju det är ju en EP inte ett helt Album.

B-Sidan



Kom Till Mig
Det börjar med lite funkiga rytmer och sedan så smäller det. Vilken låt. Det känns som dom flirtar med spanska och afrikanska rytmer. Det känns så och jag vill ha mersmak. Underbart bra och en stark start på B-Sidan

Annas Melodi

Låten flyter lite ihop med förra låten. Det känns som en enda lång låt. Det konstiga är den känns lite för lungt. Dock är det bara positivt. Saga blandar och ger varje gång dom spelar in nytt material.
Det känns bra.

Det enda man kan klaga på det är faktiskt att plattan är för kort. Bara 17 min.
Det räcker inte. Jag vill ha mera. Saga III EP är en pärla som måste finnas hemma i varje hem. Dock hoppas jag snart på att bandet vågar att gå in i Studion igen och ge oss ett helt Album. Tror nog att det är dags.


Eller har vi kanske alla redan fått det genom att Mellotronen har även gett ut SAGA II & SAGA III på CD. Då heter den SAGA V. Men det kommer jag att blogga om i nästa inlägg.

Kommentarer