LP - Skivor : Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son 1988 / 2014


Omslaget är lika läckert som vanligt

Baksidan med låtlista

Skivpåsen Bild 1 

Skivpåsen Bild 2 med texter 

LP:n

Etiketten  B- Sidan

Etiketten  A - Sidan







Musiker


Steve Harris – Bas
Dave Murray – Gitarr
Bruce Dickinson – Sång
Nicko McBrain – Trummor
Adrian Smith – Gitarr, sång





Låtlista



A-Sidan


Moonchild
Infinite Dreams
Can I Play With Madness
The Evil That Men Do



B-Sidan

Seventh Son Of A Seventh Son
The Prophecy
The Clairvoyant
Only The Good Die Young



Denna skiva har ni väl hemma i samlingen. Om Inte så ut med er och köp direkt.
Det är en order.
Jag hade redan tänkt mig att bara köpa denna skiva och deras debutplatta.
Vilket jag nu har gjort . Dock vete fan om jag kommer att köpa dom andra nypressarna med.
Vi får se. Jag lovar inget men nu skall vi ta tag i denna platta

Det är dom som har betytt mest för mig inom Iron Maidens stora musikskatt.
Visst det finns en del Iron Maiden skivor i min samling. Men denna håller jag riktigt högt.

Vet inte varför Denna platta tilltalar mig så mycket. Kanske är det deras bästa skiva helt enkelt.
Har faktiskt grubblat en hel del om denna platta. Varför är den så bra.
Gitarrerna , Trummorna , Keyboarden basen och Sången. Det är helt enkelt musik som alltid kommer att finnas i mitt liv. Plattan sitter i ryggmärgen och den dagen jag glömmer bort Iron Maiden då kommer en del av min själ att försvinna.



Betyg 5/5 

Kommentarer