Den Sista Räkningen för 2014



Det är dags att räkna kvitton igen
OBS mycket Bilder



Eftersom det är snart är slut på december så finns det en sak jag måste göra. Trots att jag bävar för det. Ni vet nog alla redan vid det här laget vad jag pratar om. Det är nämligen dags att räkna ut hur mycket pengar jag har lagt på skivköp. Trots att man inte skall räkna sådant så har jag som regel att göra det varje år. (Det har nog med kontrollbehovet att göra). Men samtidigt så tycker jag att det är roligt med siffror och hålla koll på lite hur mycket pengar man lägger ut på LP / CD / 7-Tum m.m.
Kanske har jag blivit sadist så här inför 2015. Eller så tycker jag bara att det är väldigt roligt att kolla upp hur det har gått eller hur i helvet kunde det bli så är mycket.

Men nu är det dags. Samtidigt som jag inte riktigt kan förstå att det har blivit så mycket.
Men det är väl samlaren i mig som gör det på sitt eget sätt.


Högen är mindre än vanligt detta år

Alla kvitton  på bordet nu


Nåja då skall vi se hur kvittohögen ser ut för detta år. Det blev dessa buntar. Och sammanlagt så blir det 75 st kvitton. Utlagda på en hög och även i fyra buntar.




Undrar dock om det blev värre detta år eller inte. Men det märker vi snart.
Då skall vi se vad räkneverket stannar på för detta år.
Vi tar varje sak i turordning.



Vi börjar med


LP-Skivor 6,802 Kr
CD-Skivor 4000 Kr
7-Tums singlar 2387 Kr


Det var årets siffror så om vi slår ihop allting 6,802 + 4000 + 2387 = 13,189

Kan inte riktigt fatta det. Det var bättre än jag trodde.
Faktiskt eftersom jag fick ihop ca 11,676 kr. ändå svor jag på att jag skulle hålla mig under förra årets belopp. Men tänk så fel man kan ha.
Detta är vad jag har samlat ihop under 2014


Vi börjar med LP -Skivorna


LP-Bunt Nr 1

LP-Bunt Nr 2

LP-Bunt Nr 3

LP-Bunt Nr 4

LP-Bunt Nr 5







Efter Det kommer CD-Skivorna


CD-Skivor Bunt Bild 1 
CD-Skivor Bunt Bild 2

CD-Skivor Bunt Bild 3

CD-Skivor Bunt Bild 4

CD-Skivor Bunt Bild 5




Avslutningsvis 7-Tummarna



Bild 1

Bild 2



Dock är jag väldigt glad över årets skivköp.
Det har gett mig en hel del och det kommer att ge mig väldigt mycket.



Samtidigt så hittade jag ett kvitto på en skiva som jag helt hade glömt bort att jag hade och ändå så står det i skivhyllan så fort jag vänder mig om. Skiva och skiva var väl att ta i.





Så då får vi se vad 2015 har att bjuda på. Thåström kommer med en ny skiva och det säger allt.
Det kommer att bli helt fantastiskt skiv år. 2015. Det är jag säker på .

Tack för denna gång.

PS

Efter detta Blogg inlägg så kommer det komma en lista över 2014 i olika kategorier.
Hoppas att ni kommer att finna den intressant

DS

Kommentarer