Årsbästalista 2014

Årets Lista 2014 

Håller Ni Med Mig 




En Tribute skiva hamnar direkt på första plats 

Självklart så finns jag här på denna lista 

Underbar platta kommer här 

Härlig musik finns på denna LP 

RSD 2014

Wasa Express gjorde ett väldigt härligt
album i år

Äntligen min
Gränsen mellan Bootleg och nyutgåva är hårfin

Härlig fart med Märvel


konstig EP


Japp vi hamnar sist på denna lista






SÅ då var det dags för att presentera 

 År 2014 CD - Lista

Håller Ni Med Mig 




Blues Pills - Blues Pills CD + DVD
Årets CD direkt. Underbar platta

Tuomas Holopainen ‎– Music Inspired By The Life And Times Of Scrooge
Måste nog säga att den delar första platsen med Blues Pills

Änglagård - Prog På Svenska - Live In Japan
Årets Live Platta och samtidigt helt underbar

Mount Salem ‎– Endless
Tung och stark stoner rock som man aldrig tröttnar på
Hittar du denna så köp



Opeth ‎– Pale Communion CD + Blu-Ray
 Skivan växer och blir bättre och starkare 




Astolat ‎– Aokigahara
väl värt väntan på denna platta.
Gåshud

Kenny Håkansson - Brinner.
Årets visplatta måste jag säga.
Det känns fortfarande att skivan inte riktigt är klar.

Alien - Eternety
Årets Comeback eller vad man skall säga.
Bra platta 

Sabaton - Heroes
Vet inte riktigt om jag skall älska eller hata plattan.
Det klickar inte än mellan oss

Nike & Röda Orkestern - Vi Är Alla.
Dom kan fortfarande ge oss härlig och bra musik.
Fortfarande lika rött som hennes hår.

Moon Coven ‎– Amanita Kingdom
Bra EP Men den är för kort. 

Mårran - 3/4
Rock on grabbar ni kommer att gå direkt till toppen

Bruce Springsteen - High Hopes CD + DVD.
Årets besvikelse.
Dock är DVD:n väldigt bra. 



SÅ då var det dags för att presentera 

Årets Gaphals lista

Håller Ni Med Mig

OBS detta är den sista listan










Årets Överaskning och dom var helt udnerbara på RSD 2014

Riddarna är en värdig Andra plats på denna lista

Riktigt bra skiva 
Årets flopp fortfarande när det gäller Gaphals







SÅ då var det dags för att presentera 

Årets 7 - Tumare 2014 Lista 


Håller Ni Med Mig 





Klart att denna klassiker är på toppen

Härlig Stonerrock EP 


Skogen Brinner 

Slyngels bästa släpp i år 

God Slyngel Två

God Slyngel Trea

Vinnarcirkeln släpper nytt
Härligt 



RSD 2014


Besviken på denna  



Det var alla listor från 2014

Kommentarer