LP - Skivor : Trettioåriga Kriget - Efter Efter Multicoloured Blå LP 2011

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Skivpåsen bild 1

Skivpåsen bild 2
Texterna till låtarna finns där

LP:n är väldigt snygg 

Etiketten 

Mellotronen loggan finns där som vanligt 







Musiker


Stefan Fredin - Bas gitarr sång akustisk gitarr
Dag Lundquist - Trummor kör
Robert Zima - Sång
Christer Åkerberg - El & akustiska gitarrer
Mats Lindberg - keyboards
Olle Thörnvall - Texter




Låtlista


A-Sidan

Mannen på bänken
Barnet
Tavlan
The Dance

B-Sidan 

Glorious War
Till en sputnik
Paus
Efter efter



Den sista Trettioåriga Kriget platta som jag har i min ägo. Men jag hoppas att det inte blir min sista.
STORT TACK STEFAN DIMLE FÖR DENNA LP


Hur är då plattan:

Den är perfekt i mitt tycke.
trodde först att jag hade fått plattan Hej På Er igen som är enligt mig deras bästa skiva.
men det var den nya plattan och den är så fruktansvärt bra.
Trettioåriga  Krigets starkaste album på väldigt länge tycker jag  
härliga riff , bra texter och musiken sitter i skallen.  ett Rockalbum som aldrig kommer att bli tråkigt.

Det finns något på denna platta som jag inte riktigt kan sätta fingret på men finns där.
och det låter tajtare och bättre än någonsin  Denna kommer att spelas många gånger. 


Skivan är väldigt snygg i Blåa färg



Hoppas även snart på en ny skiva. Har dock hört ett rykte om att den kommer komma ut 2015.
Hoppas verkligen att det stämmer. Är väldigt sugen på den nu när man har hört denna skiva
igen. 


Samtidigt så hoppas jag att flera kommer att få upp ögonen för Trettioåriga Kriget.
De förtjänar mer uppmärksamhet. Bandet är still going strong
upptäckte senare att jag har denna på CD. Men jag klagar inte som sagt.
Alltid lika bra varje gång.






Betyg 4/5

Kommentarer