LP - Skivor : Opus Ill - Opus III & Friends 1970/ 2013 RSD

Framsidan  
Baksidan med låtlista + info

Skivpåsen är vit som vanligt  

Ettikten 

vet inte om det syns men detta är
exemplar 230 av 1000







Musiker


Janne Schaffer - Gitarr Sång
Björn Stolt - Bas
Ola Brunkert - Trummor




Låtlista


A-Sidan


6.30 A Sunday Morning
General Mojo's Well Laid Plan
I See The World From My Window
Natural Talking Boy



B-Sidan

Movements Of 8.08 Time-series
Juice Of Joy
Deserted Child
Evening Dream






Nu kommer vi till en LP som jag har inte den blekaste aning om vad detta är.
Vet egentligen bara att det är Janne Schaffer som är med så det kan vara väldigt intressant.
Har stått och velat ett antal gånger om jag skall köpa denna eller inte.

Nu har jag dock fått efter mycket om och men köpt plattan.
Så då får vi se om den är något att ha eller inte. Vet även att det är en RSD 2013.
det brukar vara intressanta och spännande släpp när det är Record Store Day.


Det är jazz prog blandat med sång. Det känns nästan som att skivan inte riktigt är färdig eller så kan jag inte riktigt förstå denna platta. Den är utmärkt som avslappnings musik inget annat.
Så jag måste nog säga att man blir antingen väldigt besviken eller förvånad när man spelar denna platta. En fråga som dyker upp i huvudet är, Har dom försökt planka Kvartetten som sprängdes eller så har dom rökt på.

Nej denna går verkligen inte att lyssna på så denna får gå tillbaka in i skivhyllan. Får ta fram den igen om ett par år.


Betyg 3/5

Kommentarer