Vinyl Singlar: Skogen Brinner - Mr. Fantastic 2014


Omslaget till singeln

Baksidan med låtlista + musiker



7- Tumskivan

Etiketten 






Musiker


Jesper Aronsson - Sång
Joel Carnstam - Elbas
Jonatan Eriksson - Trummor , Orgel , Sång
David Forsberg - Gitarr , Sång


Låtlista


A-Sidan


Mr. Fantastic



B-Sidan


Hickory Dickory Dog (Song Overheard In The Night)



Limiterad till 333 exemplar


Linköpingsbandet Skogen Brinner släpper en singel detta år läste jag för ett tag sedan på
Subliminal Sounds hemisda. Tänkte att denna måste jag ju bara ha.
Så enkelt är det och så blev det med tiden. Fick dock vänta lite extra på att få tag denna utgåva.
Men jag klagar inte för fem öre.



Hur låter det. Jävligt bra som vanligt. 


Mr Fantasic är en härlig och stark rökare som jag hoppas att dom kommer att spela live.
Det skulle nog bli riktigt bra och mäktigt. Det är bara en sak som stör mig. Dom har lagt till en
toalettspolning eller något i slutet av låten och det tar udden av allt på något sätt.
Men jag ser fram emot låten på deras nästa skiva som jag hoppas kommer snart.



Hickory Dickory Dog (Song Overheard In The Night) är denna singels b-sida
Skogen Brinner sjunger på engelska. Det känns bra men samtidigt lite konstigt.
Vet inte vad jag skall säga men låten är helt enkelt lite för konstig att lyssna på.


Samtidigt så känns det som att bandet har lite svårt att hitta sin stil. Är dom kvar i tankarna i November och Kebnekajse s första platta. Dock känns det som att dom har en bit kvar. Men jag kommer att följa dom länge och väl. Det skall bli väldigt intressant att se hur deras andra platta kommer att bli. Kommer den att klå uppföljaren eller inte. Det är bara att vänta och se.



Det kommer att vara värt väntan det är jag säker på





Betyg 4/5

Kommentarer