Musik på CD: Trettioåriga Kriget - Elden Av År Digipack 2004

Omslaget 

Uppviket med Booklett

CD:n





Musiker


Stefan Fredin - Bas , Gitarr , Sång
Dag Lundquist - Trummor , Körsång
Christer Åkerberg - El & akustiska Gitarrer
Robert Zima - Sång
Mats Lindberg - Orgel , Piano, Mellotron



Låtlista


Ljuset
Night Flight
Lång Historia
Elden Av år
Möte
Molnbudet
Night Flight 77
Gnistor


plattan är ca 50 min lång 



Vi fortsätter med Trettioåriga Kriget plattorna.
Denna gång är skivan från 2004. Det känns väldigt svårt måste jag säga.
Vet inte varför. Men det är väldigt svårt att beskriva Trettioåriga Kriget s musik.
Varje platta är verkligen speciell. Därför är det svårt att sätta fingret på varför jag tycker så mycket om deras musik. Men ändå är det något som alltid kommer att finnas där hos mig.

Tung & härlig Bluesrock. Eller Progrock går väl också att säga på sitt eget sätt.
Blir alltid glad av Trettioåriga Kriget.  Riktigt bra och stark platta



Bookleten är väldigt bra och härligt utformad.
Det är något jag verkligen älskar med Mellotronens utgåvor.
Dom slår på stort med Bookleten.
Bra text skriven av Olle Thörnwall.
Bra bilder och riktigt med information






Betyg 5/5

Kommentarer