Vinyl Singlar: Deep Purple ‎– Vincent Price 2013 (Limited Edition, Numbered, Clear)

BUUU

Hela Bandet finns på baksidan + låtlistan

Skivpåsen A-Sidan

Skivpåsen B-Sidan

A-Sidan

B-Sidan






Musiker


Ian Paice - Trummor
Ian Gillan - Sång
Roger Glover - Bas
Steve Morse - Gitarr
Don Airey - Keyboard



Låtlista


A - Sidan 

Vincent Price

B- Sidan 

First Sign Of Madness



Mitt exemplar är nr 086/500

Clear vinyl limited edition of 1500 numbered copies. Vincent Price is taken from the album Now What?!
Track 2 previously unreleased from the Now What sessions.


Bloggen är tillbaka efter lite semester så vad passar då bättre än med lite Deep Purple.
Inte sant 

Visst kan man bli väldigt besviken när det finns en singel som man verkligen vill ha tag i och den inte finns att köpa. Vad gör man då????. Jo man ser till att kolla upp alla köpsajter m.m..

Själv så hade jag en väldig tur på en FB-Grupp. Ser en annons för denna och tänker direkt.
Jag måste ha den oavsett pris. Dock så blev det bara 150 kr.

Deep Purple har verkligen fått mig i sitt grepp. Vet inte varför men när jag var & såg Deep Purple i Cloetta Center så har bandet verkligen växt i mina öron. & Just denna låt Vincent Price. Har jag på något sätt tagit till mig. Det var antingen då eller så var det när jag köpte CD-Singeln som låten verkligen tände till i mig.
Jag undrar det ja. Dock så vet jag att jag inte kommer att trötta på denna låt.

Visst singeln är för samlare. det vet jag men jag bara kände att jag måste ha denna singel. Jag är jävligt nöjd ändå. Det var verkligen något magiskt den kvällen att se Deep Purple Live och då jag  fick tag i denna singel vare sig det är CD eller vinyl





Betyg 4/5


Musikvideon är helt underbar 




Lightning smashing on heavy like beat
Excuse me the diff but I just can’t wait
Deep in a dungeon that’s rattling the chains
Man got to fight, he’s gonna eat my brain

It feels so good to be afraid
Vincent Price is back again

The heart pumping now, the music sound of time
The vampire’s dying, he’s got him wild
Red blood dripping, she doesn’t have a prayer
I know it’s not real but I just don’t care

It feels so good to be afraid
Vincent Price is back again

I want seven screaming virgins on a sacrificial altar
Hell and God, screeching doors, zombies, aaaaah!

Kommentarer