LP - Skivor : Television ‎– Marquee Moon 1977 / 2012 180g

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Hela bandet på plats 

Texterna finns på andra sidan av LP-påsen

LP:n

Etiketten  

Denna fanns på omslaget 







Musiker

Billy Ficca - Trummor
Richard Lloyd - Gitarr, Sång
Fred Smith - Bas, Sång
Tom Verlaine - Gitarr, Keyboard, Sång




Låtlista




A-Sidan

See No Evil
Venus
Friction
Marquee Moon

B-Sidan

Elevation
Guiding Light
Prove It
Torn Curtain


Måndag igen och en ny vecka startar.

Och vi startar med en platta som jag inte vet någonting om. Har gått och hållt i denna platta många gånger i skivaffären. Har tom sett den på CD på Skäggetorps Bibliotek.
Har varit rätt tveksam på denna skiva. Vet inte varför. Trodde att detta skulle vara så deppigt och tråkigt.
Tänk er att ni ser ett svart omslag och 4 personer bara stirrar på er hela tiden. Vad ger det för 
intryck Jo håll er borta eller ta hem mig och ge mig en chans.  Å varje gång jag har håligt i
denna platta och tänkt. Nästa gång nästa gång nästa gång. Då skall jag köpa dig. 
Många har sagt till mig att du kommer att älska gitarrljudet på skivan. Det är perfekt.
ett lyft som kommer att slå dig med häpnad. Som sagt nästa gång så skall jag köpa denna skiva. 
Så nu till slut så var det dags att köpa denna skiva Television ‎– Marquee Moon

Tänk så fel man kan direkt så fort man ser ett omslag inte sant. Jag sitter vid spelaren och
Lyfter på nålen och riffet kommer igång. Vad i helvete är detta. Det är ju jävligt bra.
Gitarrljudet är helt underbart och texterna är riktigt härliga. Vad har jag missat.
Det finns inte ett dåligt spår på denna platta. Det kan jag gå Ed på.

Dock är plattan ca 45 min och det känns nästan som att det är lagom. Eller så undrar man lite hur kan ett post-punk album vara så långt. Men det är inget som förstör skivan. Snarare tvärtom.
Det sitter perfekt. En riktigt skön och härlig platta som flera kommer att upptäcka med tiden.
Vågar nog säga att denna alltid kommer att finnas.

Plattan växer varje gång så denna kommer att gå varm hela kvällen. Riktigt bra platta.
Det ända jag frågar mig numera. Varför köpte jag inte denna platta tidigare. VARFÖR
VARFÖR VARFÖR VARFÖR VARFÖR VARFÖR VARFÖR VARFÖR VARFÖR VARFÖR

Nej nu skall jag spela luftgitarr till denna platta. Ha det gott och se till att ni köper denna skiva.
Denna måste ni ha.





Betyg 5/5

Kommentarer

  1. Den skivan var soundmässig förebild till Nationalteaterns Barn av vår tid...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar