LP - Skivor : Tikkle Me - What Is Real LP + CD 2014

Omslaget till LP.n

Baksidan med låtlista 

Uppviket

Skivpåsen Bild 1

Skivpåsen Bild 2

LP-Skivan är Clear


Väldigt snygg om man håller den mot ljuset 

Etiketten 



En CD-Skiva fanns med i LP:n

Gaphals-Loggan finns med 






Musiker



Frida Herchenröther - programmering/sång
Karin Taberman - klaviatur


Låtlista

A-Sidan 


Sisterhood
Genius
Rebels
Six Senses Screaming
Time To Act


B-Sidan

Niagara
What Is Real
Cliffhanger
V For Venom
Under The Bridge

Limiterad i 200 exemplar.


Syntpop har aldrig varit min grej. Det erkänner jag & det står jag för. Men när jag hörde detta band för första gången på RSD 2014 på Bengans i Linköping. Jag tänkte att detta kan inte vara något för mig. Bandet sätter igång Tikkle Me. (Kittla Mig). Dom spelade dock bara 2 låtar. Men det gav mig väldigt mycket. Bandet var helt underbara. Det träffade Hjärtat direkt.  Så jag tänkte direkt att det blir ett skivköp.



Tikkle Me - Genius (Ren Magi)



Plattan är helt perfekt. Det finns inte ett fel på den. Dock så kommer den att växa och det ger mig alltid samma känsla som första gången jag såg bandet Live. 

Det finns så mycket att upptäcka med denna platta men det skulle ta en väldigt lång tid och väldigt mycket text.  Plattan är ett mästerverk helt enkelt. Visst det kan kännas segt och tråkigt första gången du hör den.
Men det är bara dina egna tankar. Du kommer att gilla denna skiva. Det lovar jag dig.
Jag är väldigt glad över att denna skiva finns i samlingen och det måste den även göra i din.
Du kommer att spela denna många gånger. Jag lovar er det.

Betyg 5/5

Kommentarer